söndag 22 september 2013

Vi är dårar allihopa!

Efter gårdagens och nattens bravader är det konstaterat. På sant,
Vi har härmed klubbat in nya styrelse medlemmar ledamöter call it what the fudge you want in i kokkisarnas riksförbund. 
Vi har härmed förvärvat en ekologisk bonde och en gotlänning. 
Hur det hela började????
Ja alltså... det var en helt vanlig bjudning i samma anda som det där tv programmet där folk åker hem till varandra och blir bjudna på mat som lagas till Ture Svenssons röst som ställer klatschiga kommentarer och sen ska det rankas betyg och när alla medlemmar bjudit klart så vinner man pengar. Ja det var nånting i den tanken.... iallafall......
Jag skulle vilja säga att det spåra ur när tre av damerna hoppade i bondens jacuzzi och bubblorna var obefintliga och kallvatten var det enda som fylldes på när vattnet på något konstigt och mirakulöst vis lyckades minska drastiskt och ångan stod som en dimma i hela badrummet.
Ja jo det var nog nånstans där.....
Det hela slutade i alla fall med att den proffsigt uppdukade salen såg ut som ett bomnedslag i det andra världskrigets anda och vi alla hade flyttat oss till köksbordet en del pruttfulla andra kastrullfulla och nån karatefull klockan fyra på morgonen ätandes på varma mackor med svampstuvning. Vissa av oss var även blöta vissa mer eller mindre än andra och jag vet även att några/nån saknade underkläder och hår som tagit timmar att få rakt var jättelockigt IGEN.
Detta låter tagna ur sitt sammanhang ganska jättehemskt eller rent av perverst men jag kan lova att så är inte fallet alls i huvud taget. 
Det enda jag kan konstatera är dock att dårar-kokkisar-galna-likasinnade är vi hela gänget och det är INTE något negativt utan tvärtom.
Så klubbade-inröstade nya ledamöter välkomna till kokkisarnas riksförbund. Må humorn hur låg eller dålig den än må vara, flöda och sluta aldrig skratta. Och kom ihåg,  vill du säga något som du inte bör "stoppa upp något i näsan" men en gaffel och en sked var inte att rekommendera av egen erfarenhet. Just saying.
Kan meddela att vissa mår bättre än andra i nuläget. Ullrick har blivit besöken i framstupa läge men är man dum nog att bestämma sig för att ta en öl eller vad det nu var du drack när man redan är redigt och ganska friskt berusad precis innan man går och lägger sig halv fem på morgonen får man faktiskt skylla sig själv lite granna.  
Då får det faktiskt ta och räcka lite. Faktiskt. 
Jag inser att jag har träningsvärk från helvetet från ett mördarpass hej-jag-eller-han-är-helt-galen-för-trots-noll-kondis-så-TVINGAR-han-mig-att-springa-3,8-km-igår. jag dog lite då och dör lite nu.
Ok! Ja jag kan erkänna att det är lite av anledningen till att jag inte gått ner och kollat hur ullrick besökaren mår ännu.
Ja jag går väl ner nudå.....
Säger som H: "Låt VA MIG" och sedan lippruttar jag med munnen *tpfhsht*
Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar