torsdag 26 september 2013

Vad äter du på?

Ni vet den där reklamen på tv, en pappa står och lagar mat och det slinker ner en eller två godisar från det hemliga stället och ungen smyger runt som en varelse man bara ser i en välgjord skräckfilm.
Sen från ingenstans sitter hon där och frågar misstänkt med en sån där ceepy röst. Vad äter du på?  ni vet långsamt och utdraget.  Vaaad ääteeer duuu påååå?

Det hände mig idag..... pratar med andypad i  telefonen samtidigt som jag förbereder maten. Ser att jag har kvar från chokladkakan med jordnötter i, nån nyhet tydligen.....

Vi pratar samtidigt om träning och kost och allt därtill som komma skall i oktober.

Det slinker ner en bit.  Då kastar hon ut det lika misstänksamt som en ödla lurar framför sitt byte.  VAD ÄTER DU PÅ?

Jag blev så jävla paff att hon hörde.... (ja jag kände mig lite träffad) hittade snabbt tillbaka och kontra bara precis som pappan reklamen. 

-SELLERI! Vill du ha? med sjukt överdriven och så övertygande röst jag bara kan. Sen skratta jag så att jag nästan började dregla.  Samtidigt svär andypad ur sig ett par haranger som inte ens vuxna borde få höra (ja jag överdriver) varför i helvete inte bilnyckeln fungerar.  Sen blir hon så där härligt tyst.

Du vet den där -skit-jag-har-gjort-bort- mig-  tystnaden.
Sen berättar hon lite snopet att hon försökt att öppna fel bil. Och kastar samtidigt tillbaka som om det är helt naturligt  att det är fullkomligt olagligt att parkera lika dana bilar bredvid varandra på det där sättet. Som en sur jävla gubbe, jag såg namnet Ove framför mig.  ;)

Låt mig säga att jag låg på köksgolvet och garva.....

Alltså andypad du inte bitter.. va det va?  Aj löv ju. 

Best conversation Ever!

Egentligen så borde jag träna nu men jag känner efter alldeles för mycket att det är drygt och långt inne i mig finns en förkylning det vet jag så egentligen borde jag verkligen inte. ..... (tystnad) .........??

Ja ok. Alltså..... inte det?  Nähä MEN jag SKA VÄL DET DÅ FÖR FAN! 

NÄ JAG ÄR INTE HELLER BITTER!!  Till mitt försvar.  Jag är inte LIKA bitter som andypad. ... just saying. .......

Jag hatar det där förbannade gåbandet! 

Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar