torsdag 12 september 2013

This is me in a nutshell!

Jag har saker för mig som kan tyckas vara en smula onormalt och kanske även lite maniskt.

Men det finns inget bättre än att möblera om hemma. Känslan av att få lite nytt med samma saker. Om kassan tillåter är det inte helt fel med en ny funktionell pryttel heller. Jag sa OM!
  Jag söker efter en gammal mjölkkanna eller annan stålbehållare att ställa saker i. Som tex bandyklubbor. Tack

Min make har sakta infört saker i hemmet som gör det omöjligt för mig att möblera om. som att borra fast tvn i väggen och envisas att ha små högtalare på väggarna.  Jaja okej jag tvinga honom till dom där högtalarna men ÄNDÅ!   Det går inte att flytta om möblerna i den delen i vardagsrummet nu. Soffan har divan som ha jag kan flytta från höger eller vänster. Den flyttas hej vilt.  Moahahaha. 

Jag har alltid varit kreativ på det sättet.  När det kliar i fingrarna så görs det om. Städas upp kan man oxå beskriva det som.

När vi för snart två år sedan flyttade till en större lght som visar sig vara mindre, (lång historia) så blev det snabbt tydligt för mig att jag måste bestämma mig för hur det ska vara direkt.  På vissa delar i hemmet. 

Men sovrummen har bytts friskt fram och tillbaka.  Vi har, jag och min man haft alla sovrum i hemmet. Till mitt försvar; livet förändras och även behoven och jag är inte sen att testa mig fram  till en bra lösning. 

Jag är nu inne på att ytterligare en gång byta tillbaka vårt sovrum med dottern för att hon ska få mera utrymme.... kaos är ett bra ord för att beskriva det på. Jaja okej.  Jag skulle vilja ha tillbaka tvn.  Nej det finns inget tv uttag i vårt rum nu och hon använder aldrig den i vilket fall.

Men hon får faktiskt mer plats att vara på. Golvytan som lätt försvinner när hon kommer hem. Helt otroligt man kan få leta i dagar innan man hittar golvet igen......

Dessutom har hon aldrig haft det sovrummet. Det måste jag ju genast ändra på.  Övertalad ännu? ........ inte?  Daaamn!

Det klia lite i dom fingrarna i onsdags och jag var tvungen göra om lite.  Jag flyttade på möbler som det krävdes 2 "män" på sist alldeles själv. jag ser detta som min träning igår eftersom min PT bestämde sig för att åka till Västerås och min motivering är på noll och jag är mest bara glad att jag slapp. FAKTISKT! ni skulle ha sett röran.  Omg omg omg.

min son kom iaf fram till mig med händerna i luften och med lite skräck i rösten sa -Mamma vad gör duuuuu?  

Sedan gick han nöjt därifrån igen. .
Kom sedan fram efter ett tag igen. -Ooh mamma vad fint du gör.  

Jag menar han är fyra, det är klart att ungen ska lära sig att nytt förnöjer ;) right?

Sen att det blev hans rum som fick ta smällen och det blev lite mera barnvänligt är väl bara ett plus!?!

Nu hoppas jag att det kan få vara fint hemma en stund.  Jag hatar fan att städa. Men jag vill helst ha det nystädat hela tiden.  drygt. 

Detta beteenden är självklart säsongsrelaterat. Hösten kommer och då ska det bonas om sedan kommer halloween och julen.  Sedan kommer våren med sommaren och sommaren då flyttas intresset ut.  Och om igen.

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar