måndag 12 januari 2015

Roadtrip!

Tog väskan från helvetet och en galet bra humör och gick från jobbet med en smula nervositet i magen!
Tog tunnelbanan till T-Centralen och till Hertz kontoret! Jag var tidig som sjutton. Vilket nog var bra för det var överfullt med folk däri. Jag fick skriva på ett kontrakt och fick reglerna berättade för mig av en mycket trevlig ung man. Som sedan räckte en bilnyckel till mig och öppnade dörren så jag och min gigantiska väska kunde komma ut ur det lilla lilla kontoret! :)

Det var inte det lättaste att ta sig ner i garaget med min väska men det fungerade. Efter mycket om och men så hittade jag bilen, självfallet längst in och längst ner. Puh!



Men vilken snygging sen då! Ja ni läst rätt... jag skrev att en vovlo var snygg. ;) Den var ett ufo med dessutom, hade all interör inställd på tyska! yeay!?! Det var en ganska så trevlig resa. Tog ett tag innan jag förstod hur jag ställde in farthållaren. Det var ganska så halt, var nollgradigt men det var som att köra ett fluffigt rosa moln! Man kan säga att jag blev lite förälskad i min tillfälliga bil. :D

Den sista biten började jag bli lite nervös dock. Min mobil har kritiskt lågt batteri och jag visste inte om det skulle räcka hela vägen till hertz kontoret! Som tur var gjorde den det! Men det var lite svettig. Jag blev hämtad av  Mr D som kom direkt ifrån jobbet. Vi åkte och handlade, ja jag har ju berättat att när vi handlar så är det ju lite flummigt! Så inga konstigheter där. Haha!

Hem till honom, matäta tog några öl till maten och bara satt och prata till lite ost och kex. Myspys! vi var båda jättetrötta så det blev inte en jättesen kväll.

Lördag!
Jag vaknade före Duracell klev upp och gjorde lite kaffe. Hade en liten huvudvärk (misstänker att det beror på ölintagandet) gjorde mig ordning för dagen och väntade in att sömntutan skulle vakna! Det blev en sen frukost eller frunch om man vill kalla det så. Snön föll sakta och vackert utanför. Vi satt vid köksbordet och diskuterade dagen lite lätt. Jag muppade mig lite! :D


 Sedan städade vi bort julen! Lagom till att det var klart fick vi inbjudan till knytismiddag i djungeln! Med en ganska så kort varsel! hehe
Vad jag menar med det? Jo vi blev taggade i en meddelande på FB tackade ja och sedan ändrades det lite fram och tillbaka och tillslut blev det en knytis och denna person bor på ett ställe där det finns en vinterträdgård därav djungeln!!

Visst är det vackert?


 
Bara det var ju en upplevelse i sig. Att jag sedan fick träffa Duracells fina vänner varav en av dem *boende där* som var en ny bekanskap, var helt underbart! Vi åt god mat. Det var bla 3 olika sorters hemgjord korv, baconlindade dadlar, vitlöksbröd med pinjenötter, bulgurmix med paprika champinjoner och lövbiff. Samt ostbricka med olika korvar. Omnom! Efter det spelades det brädspel.


Duracells fina vänner är verkligen underbara. Jag skrattade så jag har ont i muskler jag inte trodde fanns ;) Enligt besked blev jag en i gänget dessutom #WIN! ;D

Väl hemma, inte allför galet sent, kollade vi på film och somnade till bokläsning!

Söndag!
Jag vaknade i vanlig ordning före sömntutan men det har varit en mycket stressig vecka och jag har märkt att han varit mycket trött så jag lät honom sova ut ordentligt. Jag gick upp och gjorde mig lite kaffe och läste lite *jag är på bok nr 2, Eld*.
Precis när vi ätit färdigt frukost när han vräker ur sig; - ska vi gå på Bio? Vi har ca 20 min innan den startar!...........

Kastade på mig kläder och smink och ytterkläder tror jag aldrig varit så snabb, någonsin och vi hann nätt och jämt dit! Det gäller att vara snabb när man ska haka på hans spontana och ibland vilda idéer ;)

Vi såg Hobbit del 3- Femhäraslaget. 3 snöbollar av 5 möjliga ***
Den var ok. Hade inte så höga förväntningar. Galet dålig i vissa scener ganska ironisk och lite humor i scener det inte borde vara det! kan vara min och durecells syn att se på det förvisso men nja. man är ju tvungen att se den när man sett alla de andra delarna. Så är det ju. Skulle inte säga att den är dålig heller för den delen.

Efter detta var det hemmåt igen laga mat och sedan skulle jag på tåget hem igen! :(


Jag tvärsomnade på tåget. Haha måste säkert ha snarkat vilket jag brukar göra. Stackars medresenärer. *ASG*
Jag var helt solo när jag kom hem. Tomt mörkt och ensamt! Både skönt och plågsamt!
Jag fixade lite hemma samt lagade lite snabbmat och åt sedan framför Netflix.

Dotra kom en stund senare och det blev att skicka henne i säng på direkten.

Ja det var väl istort sett hela helgen!

På jobbet idag så har vi börjat med att starta en ny plattform.  Det betyder att vi håller på att starta upp nya växlar i nya system och i dag var startdagen för detta! Man skulle kunna säga att det är lite kaotiskt! Tur att man är så proffsig så att man klarar det galant. *blink blink*
Men jag kommer nog att vara lite trött i huvudet när jag kommer hem idag!

Dagens bästa är att jag får hämta min älskade lillfis på dagis idag! Ska bli myspys i allra högsta grad! Jag har inte träffat honom på 12 dagar och det gör ont i min själ. *happy day*

Ska även försöka städa undan julen till en gemensam plats *om jag hinner* och förbereda inför morgondagens resa. Men DEN berättar jag mer om imorgon!

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar