tisdag 6 januari 2015

Dop och hemresa.


Dexter döptes i Gustafs kyrka i famnen på sin fadder aka Gudmor Anna lördagen den 3:e jan 2015.
 Det var ett jättefint dop och god smörgåstårta! Gott Kaffe!!
Vi blev dock lite stressade mot slutet eftersom Mr D skulle jobba. *På distans*
 Tusen tack för att vi fick komma på Dexters dop.
Jag är så glad att jag få vara med och uppleva detta med er fina vänner! :D

Medan han jobbade så läste jag bok. Jag var något som man skulle kunna kalla bakfull med men det är en heeelt annan sak, :D bättre det än vara full fortfarande som jag misstänker att han var *Asg* Nä skämt åsido. Vi var slitna ja men mer än så var det faktiskt inte. Så där många knop blev det inte direkt! Vi åt middag och umgicks med mina föräldrar lade oss i sängen och läste lite bok.

Söndag.
Bilen fick en tvätt och sedan monterades takbox på. Packade bilen överfull, och påbörjade resa mot Stockholm. Med ett stopp i Rönninge för att hämta upp dotra!
Packade ur bilen och gick för att handla medan Affie stannade hemma. I affären så började vi som vanligt att spåra ur muppar som vi är. Vi har sjukt roligt med andra ord!
Det som startade det denna gång var att jag behövde köttfärs och vi hittar denna skylt! Varav vi genast började messa med Gotland för att fråga om vi behövde vara oroliga!

 
 
Därefter spårade det ur totalt men det är cencurerat *kan säga att Gotland mår bra och är hel!*
Duracell vill bara handla ekologiskt. Vilket i sig själv är JÄTTEBRA.
 Men med min ekonomi så fungerar inte detta i praktiken. Vilket vi hade en "vild" diskussion om. Jag tyckte självklart att detta var ett ypperligt tillfälle att förklara för herr D att det fanns varor jag INTE kommer att vika mig på oavsett om det finns ekologiska motsvarigheter som tex. Barilla spagetti och den vann jag med en hårsmån, antagligen för att jag är så oemotståndlig. Eller för att han inte riktigt orkade ta den fighten och ville ge mig nått eller för att han kommer fortsätta äta ekologisk spagetti oavsett.....det finns säkerligen hundra anledningar till det vet man liksom aldrig med honom.
 
  Sen hade vi en diskussion om det här med tomater. För det ÄR olika smak på dem liksom! Jag vann inte många av dom argumenten mer än att jag sa att jag iaf kommer att köpa det jag har råd med eller i andra fall tycker smakar bättre när han inte är med. HAHA!!
 



 
Här lagar jag tydligen ekologiskt mat under protest enligt fotografen! Det ironiska i detta är att jag lagar faktiskt inte det! Det som var ekololgiskt i denna köttfärsås som jag lagar är de färska champinjonerna, grädden. av ca 8 varor är alltså 2 ekologiska. HAAAHAAAHAAA!!!
Höjden av ironi är att Gotland och bonden äter samma rätt de med. och hon skickar bild på det!


 
 
XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar