fredag 9 januari 2015

and then....

jisses vilken trökig vecka.

Måndag var det motigt att gå till jobbet vill jag lova! Även fast jag jobbade halvdag. Trött som satan. Det märks att man lyckats vända på dygnet ganska så fint under ledigheten med alla sovmorgnar och sena kvällar!
Jag var seg satan. Det blev en promenad runt långsjön iaf! fast med en liten detour denna gång. Prova alltid nya stigar ;) Mitt nya motto! Man vet ju aldrig vart man kan hamna! skitkul!
Dotra hade tagit sig till Nacka Forum för att shoppa med en vän som även skulle sova över hos oss!

Matäta och film. Ja det där med mat! ... hmm även där drar han ut mig på äventyt vill jag lova. Aldrig i livet hade jag sagt om någon sagt till mig att att vi gör raggmunk förr. men nu slank det ur mig ett misstänkt jaha? ok!?! och så blev det så.

Jag stekte raggmunk så jag höll på att krevera men det var ju inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara inte heller speciellt komplicerat. Men det var sjukt tråkigt på slutet det kan jag erkänna!
Men det var ganska så gott! Eller det var iaf helt ok de som faktiskt blev bra! Affies kompis åt MASSOR! Affie var kräsen som få. husman är inte riktigt hennes grej. Men det ska det bli ändring på :D

Filmen tror jag att jag fick se en dryg halvtimme av innan jag somnade!

Tisdag var en pruttdag ledig och allt. Jag städade så mycket jag kunde, duracell jobbade och Affie var på allmänt dåligt humör. *ser framför mig hur vardgaslivet biter mig i arslet* På eftermiddagen åker även Duracell hem. Men innan det så tar vi en liten tur till Nacka Forum och visar upp det för Duracell som inte varit där tidigare (i brist på annat) Tydligen så var det jätteviktigt att vi skulle gå på 5D bio, Affie fick välja och det blev en rollercoster with bubbles om jag inte missminner mig! Det var riktigt kul. Det ska jag göra fler ggr när ekonomin finns. Sedan skulle vi tydligen äta yougurtglass för det hade han heller inte ätit innan. Jag fick en kopp kaffe så jag var nöjd! Ett tråkigt farväl och sedan hem till en surig tonåring! Man kan säga att helvetet braka lös!




Onsdag. Jobb första hela arbetsdagen. Snark! Fortsatt gnäll och bråk med dotra om hurvida vi ska prata om problemet eller ej *lång historia* När jag kommer hem funkar allt bra och jag ser till att HON får laga maten till oss. Hon måste ju lära sig nångång? Hon lagar en helt gudomligt god korvstroganoff. Vi pratar ut lite lätt. En relativt bra kväll.


Torsdag. Affie åker till sin farmor och jag blir solo. Packning satan. Allt inför en kommande resa förpackas och ska tas med till Duracell så jag slipper bära på det till tåget. *ni kommer fatta sen*
Så packa packa och packade lite till. städade lite smått och föreberedde för att kunna lämna hemmet ensamt en helg. Bokar en bil. Där kommer det roliga in. Detta är en helt spontan sak. En sak som jag inte visste fanns. Men efter en registrering på Hertz under dagen så kunde jag boka en freeride bil. Dvs en hyrbil som ska tillbaka till orten den kom ifrån och då får medlemmar köra den gratis. Just nu råkade det finnas en sån bil att boka. Sagt och gjort! Suprice darling gissa vem som kommer till dig istället? ;)




Fredag. Har världens största väska packad till bredden med på på den kollektiva resan till jobbet. Det var galet roligt att bära den uppför buss och trappor samt ner och i rulltrappor! Yeay!! Ja jag är ironisk. Men det funkade! Nu ska jag bara försöka att hitta till kontoret så jag kan hämta bilen!
Snart får jag ta helg! Så jag önskar alla en bra helg! Jag är nämligen tämligen övertygad om att jag kommer att ha det.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar