måndag 26 januari 2015

En bra helg!

Fredagen, var det direkt hem från jobbet, kasta sig in i duschen och i finkläder och smink medan man vänta in Mr D och sedan ta bussen in till stan. Där på söder nånstans ;) i en festvåning samlades vi ett gäng som alla har en gemensam nämnare, Sara! Det kramades och hälsades och uppdaterades!

Min fina svägerska fyllde 30 år och det var en hemlig liten fest planerad i hennes namn!
Vi fick ett varsit glas cava och minglade lite och väntade in födelsedagsbarnet.
Hon såg att vara nära till tårar när hon kom in och såg alla som kommit dit.

Efter ytterligare ett litet pusskalad och mingel, satte vi oss till bords. Sedan serverades det vitt vin och till förrätt en toastskagen.
Sedan kom det rödvin och Fläskfilé caponata med potatisgratäng.
Till efterrätt var det en vitchokladpannacotta med bärcoulis.

Det var gott och trevligt. Lite dans en par vidriga shots från min bror och pojkvän *tack för dom* och sedan sprang liksom kvällen iväg!
Klockan blev mycket innan man hamnade i sängen.

Men det var väldigt trevligt! Roligt att få träffa alla människor som man inte träffar allt för ofta. :)




 
[sjukt snygga efter en grisbra fest! *asg*]

Lördag: vaknade sent och jag hade vad man skulle kunna kalla en bakfylla deluxe! Jag tror inte att jag var ensam för det blev Max till frukost/lunch vilket var samma tid och tillfälle! Precis vad man behöver för att bota en bakiskakis dag! Sedan tog dagen liksom en liten tvist!

Vi sätter oss i bilen och mr D som har världens sämsta lokalsinne börjar genast knappa på gps:en i mobilen (utan den skulle han på riktigt vara vilse överallt) Jag säger något i stil med -Här har jag inte åkt förrut, undrar hur det ser ut där!? . Sagt och gjort vi bestämmer att vi låter våra val styra oss fram och kollar vart vi kan hamna. *Vad kan möjligtvis gå galet?*
 
Det blev en seightseeing i hammarbysjöstad, hammarbyhöjden sedan fortsatte vi bara genom att varannan gång välja höger vänster eller rakt på ...efter en "felåkning" som gjorde att vi hamnade på vägen in till centrum, beslutade att vi åkte in till rådhuset. För att visa vart jag jobbar.
 Vi parkerade i närheten gick runt i området,Informations Nörd som han är gick han till infotavlorna direkt. Jag visade och informerade om lite favoritbutiker och pratade om hur jag nån dag skulle vilja prova på att äta och fika på områdets alla mysiga fik/restauranger.

Vi går förbi ett fik och plötsligt frågar han mig om jag vill ha kopp varmchoklad med grädde? Det är ganska kallt ute och det är alltid mysigt att ta en fika.

 
 
När vi sitter där och smuttar på våran goda choklad så spånar vi lite på vad vi ska göra härnäst! Det kollas vilka biofilmer som går, men det slutar med att vi tar oss till Akalla. För att titta lite på och provåka en hybrid. Ja alltså en bensin och eldriven bil. En Mitsubishi Outlander plug-In hybrid för att vara exakt!.
Varför vi ville provåka en sådan? jo för Mr D ville veta hur den var att köra.
 Svårare än så är det inte. :D 


 
 
Kan förövrigt meddela att den var ganska så häftig. :P
 
På väg tillbaka tyckte jag att vi kunde åka in till Kista galleria eftersom jag inte varit där, så vi åker dit. Där kom vi ju på att Mr D faktiskt behöver nya skor. Hans hade verkligen gått sönder! :D
 
Vi lagade mat och kollade på film. Sämsta filmen jag sett på länge. Hunters tror jag mig minnas den heta. Vi fortsatte att titta på en tv-serie innan det var dags att somna. Jag somnade på vägen ner till kudden.
 
Söndag:
Fira finaste Svägerskan Elin som fyllde år och hon bjöd på en awesome brunch i sitt hem (Med miun bror självfallet). Efter det åkte vi till ikea och införskaffade lite nödvändiga ting. Jag gillar att jag kan gå i världens tråkigaste varuhus och ändå kunna bolla idéer och inredningsstilar med min fina pojkvän. Det är dom små sakerna som gör mig glad ;)
 
Vi provade något nytt i matväg. Nämligen knäckepizza. Det var faktiskt  riktigt gott. Vi hade kalkonskinka, fetaost, oliver och soltorkadetomaterpesto på. Galet gott var det!
 
Sedan åkte han hem till sig mitt hjärta. Alltid lika tråkigt! Men jag plockade lite. Det var lite kli i fingrarna. Kan man säga. Flyttade aldrig om några möbler men det var bra nära. Det går åt mycket tankeverksamhet hur jag ska kunna maxa mitt boende till gränsen och ändå trivas just nu. Men det bästa sättet är nog bara att flytta på sakerna helt enkelt! :D
 
Idag får jag hämta min lillfis. *lycka*
 
XoXo Mela
 
 
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar