fredag 28 november 2014

Kaoz!

Ibland vill inte pusselbitarna riktigt falla på plats utan en massa krångel. Dagen-livet-allt blir bara mer eller mindre kaozartad. (ja jag vet att jag stavar det fel, det ÄR med flit)
Igår var en sådan dag! Fast med lite eftertanke så har nog hela veckan haft inslag av det ;)

Så låt oss ta veckan från början!

Skulle hjälpa till att städa lghtn inför kommande visning, det behövdes dock inte städas så mycket. Blev lite målning av "kritväggen" och hämtning av en massa "skräp" som skulle tillbaka till mina ägor! kvällen avslutades med ett besök hos Leo *hjärta henne* med en god kopp Te och en massa mysigt snack. *lovely*

Nedmontering av hall lampa och min hyresvärd var på besök. Xtra visning av den andra lghtn. inga bud! Det börjar bli stökigt hemma. kaoz!

Hälsar på mamsen och papsen för att hämta min nyckel. Kaffe och pepparkakefika mums! Blir kvar längre än jag väntat mig.

Då Teddys pappa har egna personliga ärenden så hämtar jag Teddy på Förskolan och hämtar dessutom hem julsakerna. (inser att förrådet där, måste verkligen tömmas och ordnas upp, kaoz) Inser att vinterdäcken inte är bytta på bilen och utan dem kan jag inte ta mig till mitt resmål under fredagen kaoz. Mat behövs göras och vid samma tidpunkt ska nya "nycklar" kvitteras ut. Så man kommer att kunna ta sig in och ut genom porten. Teddy har nån slags seperationsångest och bilen är svårstartad vilket kommer betyda att den kommar att ladda ur sig och jag kommer inte kunna starta den senare. Den måste vara igång! Kaoz.

Utan Affie hade det inte fungerat lika bra. Hon hjälpte mig med mat och förberedelse av Teddy inför nattningen. Men jag fick allt gjort! Sedan var det där med julsakerna. Barnen ville ha upp allt såklart och rev ut backarna. julsaker EVERYWHERE!! Kaoz.

 
 
 
Jag hann packa, städa undan, tvätta och "julpynta" det mesta innan natten tog över. Men jag känner mig lite bitter. Typ Grinchen. Jag har ingen som helst lust till att julfixa. Eller ställa fram tvåhundrafemtioelva tomtar som måste tas undan om 4 veckor igen. Har inga möbler att ställa julsaker på heller för den delen! Gaaaah! Ge mig julstämning! 
 
 
Allt bara känns motigt. Vill inte ha en pryl framme. De enda jag känner att jag vill ha är mina kära julgranskulor i glasskålar framme. Det räcker för mig!

 
Enkel och underhållsfri julprydnad :P Men jag blev nedröstad. Så det var bara att försöka pynta.
Det där med adventsljusstaken är ett gissel varje år. Men jag lär väl köpa på mig 4 ljus då.. och pynta med förra årets deko?? *suckar* Ge mig julstämning! Hatar att behöva kämpa fram den.



Så var det idag då. Teddy tappade en tand imorse. Han var en lycklig fis. Så även denna gång ska tandfen få lov att åka till Hedemora för att kunna få den.
Note to self! Fixa fram en guldpeng! 
 
 




Jomenvisst. Jag tar ungen och åker till Dalom. Längtar mig galen! Behöver en dos av mina fina.
Men kör försikigt det är halt ute nu. Olyckan är lätt framme. Använd reflexer.
Där är jag ganska dålig själv om jag inte har lillfis med mig som är en självlysande reflex.
Måste börja plocka på mig gratisprover tror jag ;) haha.

Aaaanywayyy.

Grinchen säger XOXO!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar