söndag 9 november 2014

Mys, tacos och äventyr.


Helgen startade med att jag missade en buss och blev försenad hem. Väl hemma var både dotra och Duracell där :D Den nyaste leksaken i Mr D´s samling är en Gopro som min dotter fick fria händer att filma med (han vet inte sitt eget bästa alla ggr) ;) Så hon sprang som ett sträck fram och tillbaka i lghtn och lät -"tja tja bloggen!!!"
ja ok kanske inte riktigt så då. Men det var inte långt ifrån.
Roligt var det iaf. Förhoppningsvis har jag lite bättre nät nu när Mr D fått sina fria händer på att ordna upp det. Jag lagade lite mat medans de lekte med de tekniska roligheterna. :P

Kvällen tillbringades i den sporadiska "soffan" som byggdes av min tillfälliga säng. Vi tittade på tecknat. Alltid lika roligt! Hade lite fredagsmys som barnen kallar det. Både chips och popcorn fanns det. 
Lördagen var ganska lugn. Vi gjorde inte många knop. Affie fixade mitt hår genom att plattånga det. Medans killarna "bonda" genom Angrybirds- Transformers spel och bokläsning. Ja den ena spela och den andra läste. typ. Vädret var ganska så trist och vi kom inte ut speciellt mycket. Enbart när vi gick till affären för att inköpa godis fick vi ut allihopa genom dörren. Vi hade iofs inget behov att ta oss ut heller. 


Kvällen tillbringades inne på Kungsholmen där vi hade tacosmiddag med 2 tredjedelar bröder och deras respektive. Mycket trevligt. Bror A Bjöd Mr D på god whisky, om han fick säga det själv och några öl slank ner med. En annan körde och var nykter, men jag är inte bitter! ;)
Efterrätt fick vi med, en kompott av stekta äpplen i sirap och kanel med valnötter som serverades med glass. Riktigt gott. Det ska jag prova göra själv. Väl hemma somnade alla ganska snabbt. Det blev inte en jääättesen kväll men vi var trötta allesammans. En bra kväll :D

Söndag. 


Vi handlade och förberedde inför en liten skogsvandring. Vi skulle mjukstarta, eftersom barnen är rätt så tråkiga och inte vill vara delaktiga i mina små äventyr. Det var en del gnäll och bråk men allt som allt så var det roligt och jag tror att den minsta uppskattade det. Den stora not so much. Men hon försökte iaf. 

Det letades insekter och kollades på växter, togs några avstickare klättarades i träd och på klippor och det filmades med GoPro´n både i vattendrag och ja under promenadens gång.
Den där Mr D (jag har förkortat Duracell till detta nu) kan en del och det är ganska lärorikt att lyssna på honom. :D

Barnen hann väl fråga -Är vi framme snart? innan vi ens hunnit kliva ur bilen. och ett antal ggr innan vi faktiskt var det. Men bara en aaaaaningens många ggr. :S
Det hittades en groda men den var väldigt rädd och försvann ganska fort. 












  
Vi grillade lite korv åt pepparkaka och sedan gick vi till bilen igen. Fast en mycket snabbare väg till bilen denna gång. 

Mysig och lerig och ganska skön dag. Jag gillar naturlivet. Skaffa mig vettiga kläder och skor sedan ska jag fasiken ut och vandra bra mycket mer. :D 

Vi hämtade sedan Zubzero. Zero ska nämligen få bo hos Mr D ett tag. Han får inte bo hos oss i det boende vi hyr nu, vilket är jättetråkigt. Men jag tror att han får det bra ändå. Det är tills vi löst en boendefråga där han får vara med oss. 
Det gjorde ont i hjärtat. Att se barnen så ledsna och att veta att han ska åka iväg från oss. Men de är skönt att veta vart han är och det är skönt att veta att han kommer ha det bra och att han ev kommer att få en lekkamrat. Men det gjorde även ont att Mr D skulle lämna oss. 

 


Just nu har jag fått besked om att det går bra och Zero är lugn och nyfiken. Han kommer att få det bra där, och jag får snart mysa med honom igen. Sådär underbart så jag nyser och blir galet kliig i ögonen, ;D Ja jag är allergisk mot honom, Men det spelar ingen roll. Han är min katt! Snart får jag träffa honom igen. 

XoXo Mela







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar