tisdag 2 december 2014

En helg i Nås är som balsam för själen!

Fredagskaozet följde mig hela dagen, hela kvällen.
När jag hämtat lillfis på förskolan och skulle sätta mig i bilen hände det jag befarade dagen innan. Bilen startade inte. Bästa finaste pappa kom och hjälpte mig med start. vad skulle jag göra utan honom? Han är min klippa i alla väder! Jag hoppas att jag kommer kunna gengälda honom en vacker dag. För just nu känns det bara som jag bara tar en massa energi och tid från honom och inte ger honom något tillbaka. (värsta känslan ever)

En hel del stressad ganska så mycket försenad efter mycket om och men fick äntligen börja röra mig med två ganska så olustiga barn i bilen. Lagom till jag kommer ut på motovägen kommer första kön. en seriekrock. Det är tvärstopp och jag kan ärligt säga att jag är i detta skede nära att bryta ihop. Tills vi inser att vi kommer komma förbi och in i tunneln.

Lämnar Affie hos sin far och åker sedan vidare till Hedemora via Strängnäs. Gps:en krånglar och min datatrafik tar slut i mobilen. Åker fel i Enköping (nästan) Men det gör inget jag har iaf kört där förut.
Det är halt som sjutton. Teddy sover mest hela biten dit men vaknar strax efter Enköping och frågar ca vart 500 meter om vi är framme snart! *skjut mig*

Vi kommer fram sent runt 9 tiden, Gotland ser till att vi får i oss lite tacos. Mr.D Sitter med bonden och Ludde på övervåningen och spelar tv-spel. (livet ser bra mycket ljusare ut redan:) Jag blir tilldelad ett glas vin. Bara att få sitta vid matbordet framför Gotland och prata som en normal människa gjorde hela kvällen perfekt. Allt kaoz bara försvann. Vi satt där ett tag innan killarna kom ner.

Teddy sprang till Ludde och de var istort sett oskiljaktiga från det sen. :D

Den kvällen tillbringades i soffan framför en film som jag velat sett länge. Inte helt fel avslut på en dag som inte startade helt optimalt!




Lördagen fikades det med Mr.D pappa och fru. Teddy vägrade lämna Luddes sida, det var lite tråkigt men jag förstår honom. Teddy avgudar Ludde och har längtat sig galen efter honom länge.

Badtunnan tvättades fylldes och eldades bastun likaså av killarna.
Det gjordes ordning mat, Jag och Gotland åkte in till stan för att handla och när vi kommer tillbaka står Bonden och Mr.D i högsta hugg med en skruvdragare och ska till att skala potatis!



Det blev en potatisgratäng av det hela i vilket fall som det serverades grillat till. Gino blev det till efterrätt.
Andypad och Onisen kom med min lille Alfons! Helt underbart! Det gör dock väldigt ont i mitt hjärta samtidigt som det svämmar över av kärlek när jag tittar på min fina gudson. Jag vill vara mer delaktig i hans liv. Jag vill kunna ta del av både honom och hans mamma. Saknaden är stor!
Det finns en mening med allt som min gudsons mamma säger. Undrar vad det ÄR bara och att det gjorde lite mindre ont!

Det var utöver mitt blödande hjärta en underbar dag/kväll på så många, många sätt. Jag badade bastu och badtunna även om jag höll på att avlida av värmeslag i badtunnan. Fick kramas och gosa med mina kära och fina vänner äta god mat och se min son njuta av livet. Somna och vakna bredvid min fina Mr.D :D

Söndag var det meningen att jag skulle göra en massa, bland annat hälsa på en del männsikor! Blev inte av alls. Riktigt illa och jag ber om ursäkt för det. Men istället så hoppade vi på höskullen och jag fick lära mog att göra "volter" *plockar hö från håret fortfarande* Sedan avslutades det med glöggfika.





Lagom efter det så var det mat och medan jag och hjärtat plockade undan och duschade sprang de andra ner till flygfältet och fick flyga med Henry. Sedan skulle det packas ihop och drickas lite kaffe.
Sen blev Teddy lovad julskyltningen och då var det liksom kört!

Det blev Borlänge. Ikea julbord till middag och en snabbvisit på Borlänge centrum för att kolla på en stängande julmarknad (om det ens funnits nån det vet man ju inte) På väg hem åkte Teddy med Gotland och Bonden och de hälsade på tomten i ladan.

 
Det blev sent hem. På vägen hem höll jag på för första gången i mitt liv som körande, krocka med en älg! Det var INTE långt ifrån. Lastbilen bakom mig väjde för den precis som jag så jag tror inte att dom krockade med den heller. Hade jag inte gjort det hade jag haft en älg i främsätet och en son mindre idag. Tog en stund för mig att få ner pulsen efter det. Huvva!
 

 Hämtade upp en dotter som inte var allt för glad. Utav andra omständigheter!
 
Jag var sämst på att ta kort denna helg så tyvärr kan jag inte bidra med fler foton än såhär det var bara dom andra som tog en massa kort :( Note to self: FOTOGRAFERA MERA! Däremot blev det en del roliga filmer inspelade med Mr.D GoPro som jag hoppas på att få se i framtiden! :D
 
Anyway!
 
XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar