onsdag 12 november 2014

Blev med Soffa/säng

Ja jag tog tag i saken och kontaktade min kära far och frågade om han skulle kunna tänka sig haka på och vara mitt bollplank i vad som skulle kunna passa bäst i möbelväg dvs provsitta en massa soffor och , samt att han har en bil som rymmer en soffa och ganska mycket till :)

Vi fick även med oss Affie. Det är en skräckblandad förtjusning att gå på Ikea. Väldigt fint att titta på deras egna boenden och vanligt måste ju finnas i varje svennes hem och samtidigt jääätteetråkigt!
Men mest intressant :) Alltid när man har en agenda hittar man massor av saker som "vill" ha eller behöver. Varför är det så?

Det gick snabbt in genom varuhuset. Vi visste ju vad vi skulle kolla på, så det var ju bara att springa igenom. Det var inget litet paket som jag fick på utlämningen. :S
Det tog sin lilla tid att montera ihop allt hemma.




Men relutatet blev bra! Bästa köpet var nog ändå dubbeltäcket. Att jag inte skaffat ett sådan tidigare är bortom all förstånd. ;) Det enda jag kan tänka mig bli problematiskt är när jag kommer vara tvungen att dela det med någon ;) haha det återstår att se!
Nu är det bara lite lull som jag kallar det kvar. Dvs matta och ett vettigt vardagsrumsbord (vet inte om det behövs dock) och lite annat myspys.
på andra sidan av detta foto är det fortfarande kaos dock. Massor av saker som ska upp på vinden. Men min vindsdörr är trasig och jag kan inte ställa in något alls där. Ännu.

Står fortfarande i val och kval om jag ska ha en pysselhörna eller matsalsbord där allt "bråte" står nu.

Annars är hösten här på riktigt. Mörkt på väg till jobbet och på väg hem. och en massa regn :( Bara pepparkakorna som är bra med den här månaden. :S




Har varit med Leo efter jobbet vi stack till Max i Hammarbyhöjden och hon bjöd på lite middag och barnen fick leka av sig lite, (hon hade snott min son från exmaken) Tror att dom hade kul. Vi hade det iaf! :P

Heads up: Zubzero har det bättre än bra. Han blir bortskämd med massa gos, nyttig mat, ny klösbräda (som tydligen matchar hans kattsäng) och kattlåda, en massa leksaker samt att han blir kammad och mutad med godis. Han blir även matad vid frukostbordet....... och har snart en egen försäkring.
Jag kommer ju inte få tillbaka den katten igen. vare sig av den nya "hussen" eller om katten får välja själv. ;) hahaha

Jag saknar dom båda, och det gör lite ont i hjärtat.  <3 Men vi träffas snart igen.


XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar