måndag 3 augusti 2015

Första arbetsveckan.

Arbetsdagen gick bra, jag var ovanligt pigg! Efter jobbet åker jag till Hötorget och tar mig kopp kaffe och väntar in Affie. 
 

 
 Det blev ett inte så litet missförstånd där och flickan klev ganska så fint i klaveret. Vi skulle mötas upp för att gå på bio och det var nätt och jämt att hon och hennes kompis han komma dit i tid. Utan mat blev de med.. Ringde henne konstant i en timme. Mot slutet var jag ordentligt arg och orolig. Visade sig att hon var på Eriksdalsbadet, sedan hände det lite annat som var lite under "all" kritik. Hon kan vara duktig på det ibland.
 
 
 
 


Som tur var blev det bra till slut.
Filmen då? Magic Mike XXL, jag hade riktigt låga förväntningar om den. Men den var bra. Den var rolig, välgjord kändes verklig *typ* och faktiskt ganska bra handling, Sjukt bra dans. Sen är ju killarna galet snygga *ögongodis deluxe*. Trodde det skulle vara ren strippning men denna gång hade de lagt ner mer vikt på dansen. Humorn var klockren. Skrattade så jag grät vid vissa scener. Så hos mig får den högre betyg än jag trodde att den skulle få.

Jag var på riktigt bra humör resten av kvällen pga. av filmen! #win
 
Mitt nattsällskap tyckte att det var skönt att ligga i denna ställning! Han är bra go den där kattungen.
 

Onsdag fick vi middags sällskap av Pierre och Elin. Det blev min varma pastasallad och vitt vin. Ett vin som de hade liggandes i bakluckan och i bara påsen!! Det var dessutom supergott vilket var lite irriterande för då kunde vi ju inte veta vad det hette! Mysigt att ha brorsan och Elin där. Synd att vi träffas så sällan.
 
Jag skickar en liten kärleksförklaring till mitt stora hjärta. Skickar blommogram till hans jobb och det var en rätt så överraskad man där ett tag. :D kul att jag kunde överraska honom för en gång skull. Ville skicka ett tack till honom för allt han gör för oss och visa hur mycket han betyder.
 



Fredag: Jag och Affie packar bilen och åker till Örebro. Med oss har vi katterna och kräftor. Bad Jonas att köpa lite tillbehör! Vad möts vi av? Jo ett helt uppdukat kök med girlanger partyhattar och ja allt möjligt. Skrattade när jag såg detta. HUR gullig får man vara? Det enda dåliga med det hela var att han TVINGADE OSS att ha partyhattarna på under kvällen... Min dotters min på kortet är tillgjort bara för att hon var tvungen att bära hatten. Men det var en mycket trevlig kväll.
 


Lördag. Det är Andypads födelsedag. Älskade underbara vän. Jag spammar henne med meddelanden och skickar blommor till henne. Det gör så ont i hjärtat att jag inte är där.  Inte ger henne massor av kramar. Delar skratt och fikar massor. Men hon fanns i mina tankar och jag längtar efter henne. MASSOR!! Stort Grattis på din födelsedag vännen. Hoppas du hade en bra dag, 
 

Istället för att fira min finaste vän i Hedemora så satt jag i en bil på väg till Stocklycke Hamn. Med i bilen var Jonas och Affie.. en sovande Affie.. Jag hinkar finkaffe och funderar på dagens dykning. Dykplatsen var ett nytt ställe för oss alla och vi visste egentligen inte alls vad som väntade oss.
 

 
Det var en fin plats men jag fick lite oro när jag såg vågorna. Det gick lite sjö nämligen eller i mina ögon ganska så mycket. Dessutom skulle vi ta oss ner för en ganska lång trappa och sedan storkliva ut. För att ta sig upp skulle man då klättre lite på klippor! Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde.
 


 
 
Med oss hade vi andra dykare. Gunnar min första divebuddy , han hade med sig sin son (lika gammal som min dotter som sov lika mycket) och sedan var det Jukko som åkte med Elin och hennes lilla kusin Edwin, han hade hoppats på att få snorkla på platsen.
 
Elin Hammar tog jättefina bilder och jag har fått äran att dela dem med er här. För att besöka hennes blogg kan du se den här www.superhyper.blogg.se 
Tack snälla Elin för att jag får visa din bilder.







 Dykningen då..
Ja första dyket blev inte långt. Vi kom ner på ca 16 m och då hände något som jag inte vill uppleva igen.. För en kort stund låste sig min regg och jag fick inte in luft, Det resulterade i att jag började hosta till lite och då kom paniken. Jag fick en ren panikattack. Fick lov att signalera att jag måste upp till ytan. Fick lite hjälp upp och jag mådde ordentligt dåligt. Inte för att jag fick en panikattack utan mer för att jag fick lov att avbryta dyket för Jukko och Jonas. Ångest.
vi försökte ta oss till stället vi dykte ner på och efter ca 19 minuter på ytan tyckte Jonas att vi skulle gå ner igen fast denna gång bara till första platån och göra en kort nöjesdyk istället.
Tanken med dyket var att vi skulle ner på 22 m göra ett så kallat djupdyk, men så blev det inte. Det verkade inte riktigt som om det på den platsen var så pass djupt för att kunna göra det heller.
det lilla nöjesdyket efter panikattacken gick betydligt mycket bättre. *upp på hästen igen*
Väl uppe på land igen så bröt jag ihop. Jag hatar att jag förstör dyken för dom andra. I detta fall för Jukko och Jonas. Jag hade riktigt dåligt samvete. Men sen var det extremt jobbigt att få denna panik under ytan med.
Fick lugnade ord av Gunnar där. - Nu vet du iaf att du klarar av det om det skulle hända igen och nu vet du även hur du ska göra till nästa gång. Konstigt nog så har han ju rätt och det lugnade mig. Men jag var fortfarande ledsen.
 
Vi fick i oss lite mat och sedan var det dags att hoppa i igen.

Denna gång skulle vi bara göra ett nöjesdyk längs med kanten och jag skulle få leda dyket. Jonas skulle träna på att byta flaskor medans vi dök. Det dyket var det bästa dyket jag gjort. Allt gick jättebra. Avvägningen fungerade problemfritt och andningen var lugn och fin. Den känslan när vi gjorde uppstigningen var oslagbar. Jag var överlycklig. Kände återigen varför jag gillar dykningen och att jag kan bara jag vill..
 
Jonas är verkligen en klippa och tålmodig. Jag önskaar att jag kunde vara lika duktig som han och lyckas med det jag vill utan att behöva krångla på det sättet som det blivit på dom sista tillfällerna.
 
Trots allt så tycker jag att det var en lyckad dag. Jag fick testa ett helt nytt ställe att dyka på. Det var vackert och kryllade av kräftor. Det fanns bildelar och annat smått och gott att titta på där nere. Det var lärorikt och jag fick testa min gränser återigen. Torrdräkten satt som den skulle och jag hade inga problem med fenorna som jag haft tidigare. Inte ens cyklopet krånglade. Jag fick uppleva sjögång. DET VAR VACKERT VÄDER!
 
Affie somnade i bilen hem. Sedan sov hon hela kvällen. Hon åt inte ens mat. Hon var ordentligt under isen. Vi var lite oroliga för henne där ett tag men vi lät henne sova. Först morgonen därefter som hon vaknade och kastade i sig mat. Vi hade Jonas mamma och hennes man på besök, vi åt lite mat och sedan gick vi vidare till deras husbil och tog ett glas vin. En trevlig kväll.
 
Söndag. Vi åker till dykcentret och hämtar flaskor. Sedan åker vi till Gustavsvik och där ska Affie få göra sitt prova på dyk som hon fick i födelsedagspresent! Det var en nervös tjej kan jag lova :)
 

Själv var jag passivt bredvid och dök tillsammans med dem med en Gopro i handen, det där med att filma är fasiken inte lätt nånstans jag hoppas att det blev nånting att använda sig av!
 
Det var väldigt mysigt att ligga där på botten och filma dem. Om än inte det enklaste alla ggr! Affie var lyrisk och ville inte att det skulle ta slut, en timme gick fort!
Hon var dessutom JÄTTEDUKTIG jag är riktigt stolt över henne. Hon övervann sin rädsla och så mycket mer.

Vi åt mat och sedan åkte vi hem, jag lämnade av henne hos sin pappa och åkte själv hem till huset.
Jisses va tomt det var. Det är INTE roligt att vara själv. Mitt internet gav i stortsett upp dessutom. snacka om att vara strandsatt. Nä uff och blää.
Jag ska dessutom vara själv hela veckan ut, Hur ska detta gå? *hjälp*
 
XoXo Mela 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar