måndag 17 augusti 2015

Hipp hipp Hurra*2!

Veckan försvann fort förbi. Jag hälsade på fina govännen Leo som precis kommit hem från Schweiz, hon hade med sig kunderägg som var gudomligt gott! Vi tillbringade kvällen med god mat och prat!



 
På tisdagen tog jag mig en AW och gick på kulturfestivalen för att lyssna och titta på Tensta gospel choir. Så mycket folk det var! Så bra musik och härligt sällskap! Blev en sen kväll där.
 







Jag åkte på världens migrän anfall på onsdagen och blev hemma i tre dagar. Inte bra alls. :(

Tack vare Leo fick jag i mig lite mat! Hon fixade lite melon till snacks och sedan lax med kokosås till middag!

 

Jag fick iaf lite ordning på gräsmattan hemma. Även om jag sov ett par timmar efter det! Fick även prata lite med min fina tjej som är hos sin pappa sedan tre veckor tillbaka..

 
 



 
Fredag åkte jag upp till Hedemora och hälsade snabbt på hos ekologiska bonden och Gotland samt efter det min morfar och hans fru.  Sedan var det dags att röra sig in till stan och hälsa på min fina vän Robert och hans tjej Sandra.

Jag tog mammas och pappas elcykel till dem. De bjöd på supergott grillat och gino till efterrätt. Jag fick även en rom och den var god. Helt otroligt att jag ens dricker det liksom, Tror Robert blev lite impad :P ett galet gott vin fick vi till dessutom! Det var en riktigt nostalgikväll. Jag och Kapten (vi kallar honom det) gick igenom hela våra 13 år som vi varit vänner alla bus vi gjort och det var helt underbart att få umgås med honom igen. Nästan lite som förr. Vi har alltid nära till skratt vi två. Sandra var självklart med hon med men hon gick ifrån en stund och lämnade oss för våra historier :P


 
 
 
 
Lördag, De två finaste pojkarna i mitt liv fyller år. Min gudson Alfons blir 1 år och det är klart att det ska firas! Jag åker ut till v-hyttan tidigare än de andra gästerna för att försöka få lite kvalitetstid med dem!
 

 
 
 


Det var en liten pojke som var lite skygg inte så konstigt vi träffas ju nästan aldrig. Men jag fick honom att le ett par ggr och vi lekte en massa. Det ramlade in gäster och vi fikade. Sedan var det dags för mig att lämna dem. Alldeles för tidigt, för att ta mig ner till Örebro och till det stora födelsedagsbarnet. Jag blir på riktigt ledsen när jag lämnar dem. Jag missar så mycket. Har alldeles för lite tid med dem. Mitt hjärta går sönder varenda gång! Det var en tung resa ner.
 
 Jonas har dykkurs hela helgen men en middag kunde vi iaf klämma in och sen fick jag ju sova över! Med mig hade jag en present från den ekologiska bonden och Gotland! *min present till honom kommer nästa helg*
 Försökte få till det att två vänner till Jonas skulle följa med ut att äta, men det var bara en av dem som kunde. #Fail!
Så vi tre gick till Burger Love och åt hamburgare drack en öl och sedan kollade vi på de 15 sista minuterna på Magnus Uggla som uppträdde vid slottet *jag ville nästan dö då*. Örebro firar 750 år och det är festival överallt!

Söndag morgon var det dags att kliva upp galet tidigt! Jonas hade sett till att jag skulle få dyka i Uskavi *vara med på utfärden* och jag fick träffa Emma igen. Min dykbuddy blev Emil och det gick sådär. Sikten var ganska så dålig och jag hade problem med cyklopet. Men 31 min var vi nere iaf! Måste träna på avvägningen. Lära mig västen istället för torrdräkten.. ett loggat dyk till blev iaf!

Sedan var det bara att kasta sig i bilen igen och köra hemmåt, med många tankar och känslor i kroppen. Jag ogillar sådana här helger för de gör mig så otroligt medveten hur lite tid jag har med de personer som betyder mest för mig! Det är otroligt jobbigt att vara utan dem. För mig betyder ni så mycket. Även om jag är och försöker vara tacksam att jag får den lilla stund jag fick. I slutändan räcker det inte till dock.

Hämtade upp Affie först sedan Teddy. Kärt återseende. Älskade underbara barn!  Vi handlade lite sedan åkte vi hem till stugan och där var momor och morfar! Lycka!! Vi åt lite mat tog en snabb fika och sedan åkte de hem och vi gjorde oss ordning för kvällen.
 
Jag lyckades somna på soffan bredvid Teddy när han kollade på barnkanalen och Affie försvann in på sitt rum som vilken vanlig tonåring som helst. Om jag kunde sova sen? Jag sov som en stock. Sömnbristen är ett faktum. Med lillfisen som kryper upp bredvid en mitt i natten så sover man gott! :D
 

 


 Jag hatar att vara ensam. Gillar det inte alls. Önskar att jag hade alla mina nära och kära runt husknuten. Då skulle livet vara komplett!
 XoXo Mela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar