tisdag 18 augusti 2015

Skolstart!

I måndags började min stora i 8:an och  min lilla i förskoleklass det som förr kallades lekis. Tänk vad tiden rinner iväg!

Det var två spända barn som kasta sig upp ur sängen på morgonen, de åt frukost och satte på sig kläder snabbt och snällt *wtf hände?* Sedan satt de i bilen innan jag ens var redo att gå mot bilen!?

Fick lov att ta ut dem igen för att jag ville dokumentera första skoldagen. HAHAHAHA!!




 
Så fina så. Vi åkte först och lämna av Affie sedan vidare till nya skolan för Teddy. Jag har aldrig varit där förrut och jag tror att jag var mer nervös än vad Teddy var! :P Jag hade flexat för att kunna ta del hans första morgon. Men han visade glatt vart han skulle hänga av sig kläder och den nya väskan sedan sprang vi upp till fritids och där sa han hejdå mamma och vinkade...... fick en massa pussar och kramar och sedan vinkade han igen....
 
 
 
Jag kom till jobbet strax efter kvart över 8... en låååång dag... Mycket planering, en MASSA TOK!! och sjukt många bollar i luften. Letat mat hela dagen lång! Så förbannat trött på recept sidor så jag skulle kunna kräkas. Tror att det kommer bli bra dock.. :P Stress.nu!!
 
 
 
Fick en snapchat av Affie. Man måste gilla den skolan hon går i hennes lärare är störtskön! Man måste bara älska Leffe som bjuder så mycket på sig själv! *han kommer säkerligen ge mig bassning som lägger ut dett men ce la vie* *asg*
 
 
 
Affie meddelade även efter att hon slutat skolan att hon skulle iväg och bada med en kompis *duktig tjej* Jag hämtade upp en glad Teddy och vi åkte hem och började med maten. Min pappa kom dit och fixade lite.. så vi bjöd honom på mat med.
 




 
Efter maten och undanplock fick lillfisen hoppa in i duschen och sedan mysa vid tvn en stund innan nattning. En dunderförkyld Affie kom hem ganska glad över dagen. och jag somnade som vanligt med teddy på soffan... suck!!
 
min hjärna TILT och sedan var det dags att sova... gick sådär...
 
Idag vid lämningen gick det inte alls lika bra! Teddy blev jätteledsen och det var rätt kämpigt! Stackars fisen kände inte igen någon. Det blev nog väldigt jobbigt för honom.
 
Idag är planen att jag ska städa friggeboden för nattgäster på onsdagen. Bästa fina Leo och Noah kommer och hälsar på och söver över *YAY* kanske kan göra lite nytta åt de kartonger som står där och väntar att få hoppa i platsbackar som jag hade med mig hem för ett tag sedan...........
 
I övrigt är det bara matlagning och nattning som gäller! Kanske kasta i nån tvätt med.
 
Over & out M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar