måndag 24 augusti 2015

Middag och Födelsedagsfirande!

Stressigt värre men i det stora hela så har helgen varit riktigt bra.

Hela veckan har det varit en massa plingande i telfonen och en chatt full med bus har fått mig att skratta högt. Helt underbara vänner man har!

 
Mina nattgäster på Onsdagen hade sovit gott sa det så det är väl bra det :D De tyckte att jag hade fått det mysigt! YAY!!

Fredagen kom och vi hade då middagsbjudning med två fina vänner!  Vi bjöd på trerätters middag!
Gott att dricka och sent blev det med!

 

Morgonen därpå hade jag bestämt att det var dags att fira Jonas på riktigt! Så vi gjorde det med buller och bong!

Frukost på sängen som är tradition hos miig!
Tidigare i veckan fick han en lista av mig att packa inför helgen!


 

Han fick sedan veta att han skulle befinna sig ute på gården kl 11 i oömma kläder. Efter fruksot gjorde vi oss iordning och bror Crille kom och hämtade bilen. Mamma och pappa kom dom med precis som en vanlig dag inga konstigheter. Men de visste, det han inte visste hehe..

Kl 11:00 Stod han fint på gården och väntade. Vi satte på honom en ögonbindel och hörlurar med ganska så hög musik. Satte honom i bilen. Under tiden packade jag hans våtdräkt handuk och gopro (glömde badkläderna) men han hade ombyte med sig iaf!  Sedan åkte vi till Fisksätra och gick till flyboard.se
Där tog vi av ögonbindeln och han fick kasta sig in i en ny värld ganska så direkt.






 

 

Han var verkligen jätteduktig. Klarade av alla moment man kunde göra och man kan säga att han gjorde illa sig rätt fint till och från. Men han skrattade sig igenom allt. Han verkade väldigt nöjd efterråt.

Vi tar oss sedan till Bankock en restaurang i Lännersta och äter lite lunch!


 
Vi åker hem, chillar lite. skickar iväg barnen med mormor och morfar och medan det händer kommer två hemliga gäster. Våra kära vänner ekologiska bonden och Gotland och de rullar in på gården med stil. I en lastbil. Så klockrent!
Vi öppnar skumpa och småäter lite. Gör oss iordning! Jäktar på Killarna lite så att de är klara..
 



Bror kommer och hämtar upp oss och ögonbindeln åker på igen! Vi åker in till slottet går till kungsträdgården och tar en dryck i väntan på att få kliva på räkkryssningen och möta upp två till kompanjoner....












Ögonbindel på igen!
Vi möter upp Hassan och Jossan (de två vännerna vi hade på middag kvällen innan för att förtydliga) utanför Vindhem och kliver på båten. Där åker ögonbindeln av igen och tadaaa... Party on! Räkfrossa och tacos i mängder! och en heel del dryck. Efter att ätit en stund så går vi upp på soldäck jag och mannen i mitt liv. Liten återblick på dagen känslor och kolla på solnedgången i vackra skärgården. Jag tycker så mycket om honom.






Det blev en bra kväll. Dock lite fel på slutet kanske... att ge durecellkaninen en kaffedrink innan vi stiger av är INTE bra. Dumma ekologiska bonde!!

Hursom. jag är ändå nöjd med allt. Fick stressa som ett djur ibland, fixa massor för att få planeringen att funka och med facit i hand.. det var det värt! Det blev en BRA dag.



Barnen åker båt med morfar och jag ser dem inte på hela dagen. Vi softar och gubbvilar och tar igen sömn. Hel ok söndag.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar