onsdag 22 oktober 2014

Packa eller kasta?

Just nu är jag i det stadiet att jag skulle kunna leja en stor fet kontainer och bara börja hiva ut allt skit jag har. Bort med det bara.

Efter att ha gått igenom lägenheten igen med "exmaken" kom vi fram till och jag ska meddela att han skrattade det gjorde inte jag, att det är jag som äger allt i vårt boende. Med bemärkelsen allt skräp och alla nödvändigheter. Medan han äger allt som är roligt!

Det är rätt sjukt när man tänker efter egentligen men vårt hem har alltid varit indelat. I mitt och hans. Borde kanske inte vara så men så har det varit. vilket iofs underlättar för oss båda nu när vi går igenom bodelningen. Nu har en del saker som det egentligen står mitt på blivit hans och vice versa enligt vår egna muntliga överrenskommelse.

Jag tycker att det är så väldigt bra att vi än så länge är vänner, det är inge bråk, vi är som vanligt. Det bästa av situationen, bästa för barnen. Så tacksam att "exmaken" och jag kan vara så. Att vi kommer bra överrens fortfarande.

Men åter till mina saker då?
Jag har 5 st flyttkartoner och en hel drös med plastbackar fulla med scrappsaker. HUR? Jag fattar inte hur jag har kunnat samla på mig så mycket. Det är det första jag ska göra. Rensa ur det. bara ha project life. Så mycket bättre för mig!

Sen har vi det där med hur mycket prydnadsaker man får ha innan man behöver en (på engelska) "intervention"? :P
Jag har nämligen en Aaaaaningens för mycket saker. Jag kommer få lov att ägna dom första månaderna till att rensa ur mitt bohag (galet jag gjorde ju faktiskt det för 8 månaders sedan) så att jag känner mig tillfreds med det jag har. RENSA ur lite yin och yang så mitt liv blir lite mer feng shui...

Sluta garva.. kan faktiskt vara så att jag mår bra av det? :P *ASG*

 
Kom och hjälp mig rensa ur det jag inte behöver, för jag ser det inte själv längre. GAAH!
 
XoXo Mela
 
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar