fredag 17 oktober 2014

Baskurs och rensning av luften.

Jaha. vad har hänt då?

Jag fortsatte min baskurs för nyanställda som jag tyvärr han bli sjuk mitt i förra omgången. Det var lite spännande att bli inkastad i en grupp som redan träffats i 2 dagar. Men absolut inga problem. Jag kände att dessa 2 dagar var väldigt givande. Dom gav mig en inblick i bland annat advokatsamfundet och det var riktigt intressant. Men även i polisens och åklagarens arbete innan de kommer till oss.
Mycket som jag inte trodde var så. Där situationer som advokaten påpekade och även åklagaren att det är INTE som på tv och där hade dom verkligen rätt det är inte som i TV och Film alls.

Kul var det iaf! Galet god och fin mat på Maison Pierre. Första dagen (dag 3 för de andra) fick vi lax med saffranstekta grönsaker samt nån slags ört crème och smörslungad potatis. *nom*
Dag 2 fick vi vilt wallenbergare med tranbärssås, potatispuré och rårödra lingon.

Givande utbildning. Trevliga människor. I like :)

Just nu har jag mycket tatueringar i huvudet. Måste börja bearbeta vad jag vill göra för något. Så jag slipper ångra detta om några år ;) Jag har varit inne på en blomma, Kan meddela för alla som inte hänger med i svängarna att jag köpt en sessions tid via groupon och det är snart dags att utnyttja den.

Det kommer att bli en cover up på den jag redan har, som numera ser ut som en felaktig bläckfläck eller som jag brukar säga en "död bläckfisk" Jag tror att jag kommit på vad denna bläckfläck ska kunna tänkas förvandlas till. Men jag håller lite på det ett tag ;) men som sagt jag fungerar så att jag måste prata, typ med mig själv men även med andra om saker och genom detta kan jag komma fram till en en egen åsikt. :P denna gång är det faktiskt lite magkänsla med i det hela med. Dom som känner mig lite bättre än andra kan nog nästan lista ut vad jag kommit fram till för motiv. Det är något som jag alltid varit fascinerad över ;) Hahaha.
 
 
Jag skickade denna till Andypad denna vecka, såg att hon redan hunnit slänga ut den men jag gör det med. För det gäller ALLA mina fina vänner!
 

 
 
Nu kommer lite ris.
I övrigt tycker att det är lite tråkigt med vissa omständigheter när det gäller de som säger att dom ska finnas där och stötta mig oavsett vad som än händer eller har hänt och dom visar totala motsatsen.
 
Folk är aldrig nöjda och även om valen i livet är helt och hållet mitt så verkar det som om vissa har total veto att lägga sig i och tycka till om hur det ska vara för MIG! Under all kritik måste jag säga. Jag tycker att det är tråkigt att de inte kan se till sin egen sida i det hela. Om det var du hur skulle du vilja ha det då? Har ni tänkt den tanken i överhuvudtaget?

Sjukt besviken är en bra beskrivning på det hela, men detta gäller nog alla i överlag denna gång. Utav alla människor som jag har vid min sida är det endast 2 st. som varit positiva från första början. Som uppmuntrat mig. TVÅ! Sedan har de självfallet blivit flera efter ett tag, men med facit i hand så var inte de personerna som jag trodde att det skulle vara. I detta fall var det både på gott och ont.
 
 Jag har fått ut detta nu och nu tänker jag fortsätta med att skriva det som är det viktigaste i det hela. Jag bryr mig inte, det påverkar inte mina val. Jag är glad och jag mår bra. Det var ett tag sedan jag kände 100 % så. Det väger mer än vad andra tycker alla dagar i veckan 24 h och året runt oavsett. Nog sagt om det.



 
Så sjukt roligt när man sett "Look at my horse" som vi i kokkis riksförbund gjort ofantligt många ggr. *ASG*
 
 

I övrigt har det varit en bra vecka. Någon AW med bror blev det inte men jag fick mysa med bror och hans fina underbara flickvän F under veckan och det räckte gott, vi var båda  trötta själar igår. Så pass att jag gick och la mig i en tant tid på kvällen ;) haha.

Ha en trevlig helg!





XoXo Mela




 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar