fredag 31 oktober 2014

Inflytt

Jag har flyttat in!!
Har inte en endaste möbel (än) men jag har flyttat. Mitt lass med möbler och annat skit flyttas nog i skrivande stund. *YEY*
Dotras säng är flyttad sedan tdigare och iförrgår även Teddys säng det är allt. Ja och en massa flyttkartonger som nästan blivit upp packade.

I tisdags fick jag upp gardiner. ett tomt rum med gardiner! HAHA! min vision om hur det skulle bli stämde ganska bra överrens med resultatet. Får se om jag tar bort ett par lite väl tjockt kanske.


Jag tycker om lägenheten. Den är rymlig och känns bra. Får se om jag tycker lika när mina möbler kommer in. lr ja några av dem i vilket fall. Kommer att vara utan soffa och bara ha en säng i vardagsrummet tills jag har råd/ hittar en bäddsoffa som jag vill ha!

Just nu är det av "personliga skäl" lite kaos både här och där. Denna vecka blev inte riktigt som planerat, men när det gäller mig, när blir den det någonsin som planerat liksom?
Bara att ta tag i det och göra det bästa av situationen.

Mycket jobb blir det! Tacksam för min pappa som är en klippa och hjälper mig med allt. Han har förtjänat många stjärnor i himlen och guld att köpa universum för. Även grannen Leo har ställt upp på ett oförglömligt sätt. Tusen tusen tack! Jag hoppas att jag kommer kunna gengälda er detta, inom snar framtid.

Bilen är besiktad och den gick igenom utan anmärkning och med bra värden *vad hände?* Är det något som vi haft så är det problem med den där bilen. Tack vara min underbara pappa så löste sig det med. Kan säga att batteriet dog på tisdagen.  torsdag hade vi besiktning. Framljuset slutade fungera på söndagen innan det och när man skulle byta lampan stack fjädern iväg och försvann tydligen...Men nu är det fixat, bilen fungerar! Tack vare bästa finaste pappa. skulle inte klara mig utan honom.

 
Med mig på besiktningen hade jag två stycken frågvisa busfrön. :D för att förskolan stängde tidigare,


 
 

Veckans låt är Cosmic Gate, Orjan Nilsen - Fair game!
 
veckans film- film? vad är det? tv........? hmmm låt mig återkomma när jag kommit på vad det är. ;)
 
Bok- Jag har hittat böcker som jag skulle vilja läsa. Nämligen dessa! Ja du läste rätt. Jag vill läsa!
 




 
 
Hur jag ska hitta tiden det har jag inte en aning om. Men dessa intresserar mig och sist en bok intresserade mig så pass att jag faktiskt läste den, det var länge sedan (sedan råkade den lektyren vara ganska så "barnförbjuden" oops hehe) Min fina arbetskollega skulle låna ut dessa till mig och med lite tur får jag dem på måndag! Weeee. Häxkraft och magi lovely! :D
 
 
Nu är det Halloween. Så bus eller godis på er mina vänner! ;)
 
 

 


 
 
 
 

XoXo Mela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar