onsdag 6 november 2013

going down.

JA allt som jag äger åker ner i lådor alltså... plastbackar för att vara exakt och kanske inte riktigt allt jag äger men mycket av det iaf. ja allt som inte är organiserat dvs.

Just nu pågår en STOR oragnisering på hemmaplan. Jo jag vet jag gör dem hela tiden men denna gång är det för att vi ska flytta. Bort med gammalt in med nytt?

Det har äntligen blivit klart och kontraktet är skrivet. Vi ska bo i en skolåda i Nacka. OCH DET KOMMER BLI DEN FINASTE SKOLÅDAN I HELA JÄVLA STOCKHOLM!
Det har jag bestämt så så får det bli. Japp. det behövs bara tas bort lite där och bytas ut här och fixas och trixas med möblerna.

Vi köpte den utan att jag sett den. vet inte om det var smart otroligt dumt eller bara smidigt det får tiden utvisa. Jag fick se den efter kontraktet var skrivet.
Kan meddela att herr och fru Stathin delar inte samma uppfattningar om saker och ting. inte heller fungerar kommunikationen speciellt bra heller. inte för att det egentligen är nån nyhet men....

Summa summarum Jag fick tänka om, inte bara en gång men två och nu ser jag på det hela med ljusa möjligheter och tackar gudarna för min hantverkarfamilj! HJÄRTA ER!

Tänk att jag skulle bli 08:a igen... trodde jag inte för några år sedan *läs ville jag inte. Men så kommer förändringar och konsekvenser osv. Ja livet förändras ju hela tiden. Jag saknar verkligen min familj. Maken och dottern självklart men mina bröder och deras underbara tjejer och min pappa....och på senare tid även mamma som även hon numera jobbar i storstaden. Där är saknaden stor!

Ensam blev jag och Teddy kvar, ok jag har inte varit ensam. Svärföräldrar, kusiner och moster har ju funnits. inte riktigt samma sak dock. Vi är ganska tajta i min familj. vi försöker att göra saker tillsammans hela klungan så ofta det går alla 12 personer. ibland flera ggr ibland färre... men tillsammans är det ledande ordet.

Det värsta av hela är att jag måste lämna mina vänner. Bitter innan? jahaaaaduuu vänta bara tills nästa år....*suck*

Hur ska jag klara av att lämna min själsfrände, kusiner och gotlandsjänta, min mupp och en vän sedan väldigt länge. Ja det är 6 olika personer jag beskrev ;) alla nära mig på så många sätt, för att inte förglömma kokkisgänget. Det är dom som är mitt spindelnät i den här världen och jag skulle gå genom eld för dem.
Ja ok jag LÄMNAR dem inte jag bara flyttar på mig ca 22 mil. Men det känns som samma sak.

Bered er på kommande inlägg om detta. snyftfia kommer fram. Blödmelipad. Melipaden kommer att vara långt ifrån sin andypad. oki det är creepy att prata om sig själv i tredje person. uuuuh!

Det där med min träning och hårda diet? jag hatar förkylningar och skulle kunna skrika och kasta mig på golvet som en trotsig treåring i en mataffär vid rusning! och jag har gått upp gram igen!!! HATA!!!!
SÅ NU DISKUTERAR VI INTE DENNA SKITMÅNAD OCH DIET NÅMER!! .<------ punkt!


positivt..... man får krypa upp i soffan men tända ljus i hela lghtn och njuta av mörkret. Hösten är här... och dipparna och allhelgona som varit.... suck. *ser skeptiskt ut*

det här blir nog bra, om inte annat så drar jag med resten av er when I going down moahaha.


XoXo Mela











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar