onsdag 6 november 2013

matmonster

Jag saknar kokkisarnas riksförbund. Vi har inte haft ett styrelsemöte på en hel månad och lite till.
Jag tycker att det är dags att mötas igen. över en bit mat kanske?

Ang mat......... huuujeda mig vad jag äter ALLDELES för mycket just nu. det är ju så gott. Husman är jag tokig i, helt galet är det, och bortskämd med mat har jag blivit också. vänner och familj göder mig till slakt ;) har blivit bjuden på förbjudet god mat, nej dags att ta tag i det här på allvar. Jag måste för att jag vill,jag vill för att jag måste fortsätta gå ner i vikt. jag har så några kilon kvar... men först.....

För ett tag sedan skrev jag inlägg om våra vänner Gotlänningen och den ekologiska bonden "de bjöd på en helt vanlig bjudning i samma anda som det där tv programmet där folk åker hem till varandra och blir bjudna på mat som lagas till Ture Svenssons röst som ställer klatschiga kommentarer och sen ska det rankas betyg och när alla medlemmar bjudit klart så vinner man pengar. Ja det var nånting i den tanken.... iallafall......" 

Ja den lotten har nu fallit över till mig och min make "god have mercy" November är här och alla dumma dieter, fan och hans moster till undanflykter är förbi. Jag har haft en hel månad och lite till på mig att försöka komma på tre rätter att bjuda på och jag kan säga att det är inte så jäkla enkelt. men vi tror att vi kanske kommit på det nu, kanske. 

Jag kan heligt erkänna att jag kommer att fuska lite. Men å andra sidan så finns det inga regler. har kollat och dubbelkollat. no rules. yay. 

så snart kommer vårat lilla hem förvandlas, köksmöbler flyttas till vardagsrummet och vardagsrumsmöblerna flyttas till köket och sedan fyllas med en massa underbara människor som ligger mig nära hjärtat! stressen kommer att vara total men det kommer att vara värt det. Förhoppningsvis god mat och gott att dricka och ev ett fint dukat bord. 
Jag har ångest. Men jag vill verkligen bara bli av med vår tur och skicka över bollen till andypaden och onisen. Moahaha. så det är bara att ta tag i tjurens horn och njuta av resan. 

Something like that... 

nu tillbaka till planeringsbordet och provköket. hej och hå vad det ska gå.

XoXo Mela 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar