tisdag 24 februari 2015

whoopsie!!

Vilken vecka...

Dottern nykär och frånvarande, Tunga diskussioner, härliga kvällar och sena nätter. Jag är helt färdig. Sjävförvållat förvisso, men med lite sömn så blir det ju bra igen *blink blink*

hoppas jag *snyft*

Det var en tung dag för mig, jag gjorde en del beslut i mig själv som var jobbigt att ta tag i.
Måndagen bad jag även om att få ha Teddy extra så vi kunde åka in till bror P och E för att äta middag och fira att han fyllt ett år äldre. Han bjöd på en mustig korvstroganoff helt i min smak! Det är väldigt trevligt att åka iväg på eftermiddagarna sådär inte något jag är direkt bortskämd med. Vi blev lite senare i säng den kvällen än vanligt, men det var det värt!
Det var mysigt och precis vad jag behövde, att ha Teddy lite extra den natten. Han kryper alltid ner i min säng och kurar ihop sig bredvid mig. Världens mysigaste och väldigt behövligt!!

 
 
Tisdag. Jag bokar träff med Leo. Vi sammanstrålar och omständigheterna gör så att vi får med oss Teddy till henne en snabbis, Där han och Noah badar och sedan äter mat och får mysdricka (varmchoklad med grädde och marshmallows) med oss.  Härlig förkväll. Medan vi håller på och ger barnen gottitott och mat kommer ett blommogram med en otroligt vacker bukett. Fina blommor till en vacker kvinna. Lite avis blir man ibland! ;)
 Sedan korkar Leo upp vinet.... underbar kväll. Hon är som balsam för min själ den kvinnan. Hon får mig att skratta så att jag har ont i hela mig efterråt!
 
 
 Onsdag!
Jag får skylla mig själv. Men lite huvudvärk det hade jag nog! ;) hihi.... Det blev att dricka en massa vatten och kaffe. Men jag var väl mig lik ändå... måhända..

 
 
Denna kväll blev dock inte "mycket bättre" den heller..... Vitt vin var det här... :P en kväll med massa nötter och mycket känslor i samtalsämnerna! Tänker göra er en tjänst och bespara er kvällens bilder.... mwa ha haha ha ha
 
 
Torsdag!
Om jag tycker att onsdagsmorgonen var tung så var torsdagen ännu värre.  Men det var det värt! Lätt!! Med tunga fötter tar jag  mig till jobbet och kämpar mig igenom alla dagens prövningar och hinder! Det är inte så bara att byta plattformar och telefonisystem så där. många barnsjukdomar blir det....... men jag är inte bitter...... 
 
 
Jag ringer Leo direkt efter jobbet och hon min stjärna på himlen undrar vad jag och Affie gör. Affie är och kollar på sin killes träning, Leo ville nämligen bjuda oss på middag. Sagt och gjort jag går till hennes bil och väntar in henne medan hon hämtar sin pojk på dagis. Vi åker sedan till Nacka strand.
 

 
 
 Efter inte mindre än tre kvällar tillsammans med Leo så börjar jag må betydligt mycket bättre. Allt känns inte så tungt längre och jag kommer fram till saker och ting ju mer vi umgås. Samtidigt som jag får höra hennes livshistoria. Den är spännande och man vet aldrig vad som ska berättas härnäst!
Denna kväll blir dock VÄLDIGT lugn. Hon rensar hemma och jag håller henne sällskap. Dessa bågar tyckte hon att jag skulle ha för att de passar mig? vad säger ni? kan jag ha pilotbrillor?

 
En ganska tidig kväll hos henne desto senare hemma. Som varje kväll denna vecka så har vi pratat i telefon. sagt godnatt osv.. vissa samtal är jobbiga, andra superbra! 


Fredag!
Efter en tung dag på jobbet (det är mycket krångel just nu) möter jag upp Leo för vi ska fixa det sista inför hennes sons kalas på lördag! Vi åker till Sickla och där äter vi lite pannkakor och tar en chailatte, Galet gott!! Tänk att så små saker kan ge en sån stor kick. Känns som om jag varit under en sten. Wtf?

 
När vi kliver ut till bilen från ica Maxi, tar hon fram en sak och säger att hon köpt en grej till mig! Hon betonar att om jag inte gillar det så kan vi byta? Jag är i chock.. Varför ska jag ens ha något i överhuvud taget? Så får jag se dem...... OJ! Jag blir så rörd. Jag skriver en text till henne för att visa min tacksamhet. Den lyder så här:
 

 "Got a beautiful gift from a lovely friend. I'm so spoiled. Not because of the gift but because i got her as my friend. This friendship is making me strong and independent making me happy in any storm. The adventures we are going on, the adventures we been on. My star in heaven. "
 
 
Sedan fixar vi lite andra saker och går sedan och hämtar hennes son som befunnit sig hos pappa under tiden. Han får hoppa i säng och vi pratar på som vi alltid gjort hela denna vecka. Vi tar ett glas vin *idag igen* och äter lite snittar och korv! kvällen blir inte så sen hos henne men blir sen pga av samtal den natten! *igen*
 
 

 

Lördag!

Kalasdags!!  Weehoooo.... eller vänta.. va??  Trött utan direkt sovmorgon. klev upp vid 9 tiden... Försökte göra lite frukost till ungdomarna hemma. Första natten som pojkvännen sov över och då sov även en tjejkompis över hos oss... denna vånda.... men ja det är bara att bita i det sura äpplet, hon håller på att bli en stor tjej så är det bara! Det är bara att "go with the flow"......

Kastar på mig smink och möter upp Leo på klippan. Vi åker till Nacka Forum och köper det sista. förbereder så mycket vi kan hemma hos Leo som sedan ska fraktas till lokalen.
Mitt i allt detta så ringer bror och undrar om jag kan luncha med han Sara och våra föräldrar. Vi behöver ju äta nåt så det var bara att kasta sig in i bilen och möta upp dem på en restaurang och där satt vi och kasta i oss lite mat!

Sedan hem igen in i lokalen som vi genast märker att den är ostädad! Det stinker öl i hela lokalen. Så det var bara att städa. inte det roligaste kanske... Sedan började vi dekorera och fixa det var ganska så stressigt! Dagen flöt på kalaset likaså. Mycket folk många intryck och jag agerade kalas slav och såg till att Leo inte skulle behöva bry sig om så mycket annat än att vara trevlig mot sina gäster osv..




 



när alla lämnat kalaset städningen var klar så var det två väldigt trötta personer som gick hem till Leo. efter mycket om och men så gjorde vi lite mat och blev ännu mer trötta. Dottern kom förbi och åt med oss, sedan slank hon upp till Teddy och kollade på melodifestivalen med alla dom. Vi satt i soffan och hjälpte Noah att öppna sina presenter som behövde skruvas loss osv. vi tog en öl och insåg snabbt att vi kommer somna båda två. Lagom när Mello var klart bad jag Affie att komma ner så vi kunde gå hem. plockade lite...slappade i soffan saknade mina fina extra mycket... gick och la mig.



 
 
Jag hade bestämt mig att jag skulle sova tills jag vaknade om det så var att jag sov hela dagen. Vid 12:20 vaknade jag av Dotterns mobil. Hon satt då och åt frukost! Jag kände mig ganska utvilad (skulle nog behöva sova minst ett par dygn till) och vädret såg helt underbart ut!  Låg kvar i sängen en stund och njöt av solen som lyste rakt in genom fönstret på mig! Sedan var det upp och äta lite frukost och sedan börja städa.
 
Mitt i allt detta så tyckte jag visst att det var en bra idé att försöka möblera om. Sagt och gjort. Rent kaos och en inblick hur jag inte vill ha det senare så var det tillbaka nästan likadant igen. hehe.
På eftermiddagen så kom Mr.D och hälsade på, dottern ville vara och sova hos en kompis så det fick hon. Gav oss mer egentid. Vi gick och handla och lagade lite mat och sedan slappade vi lite på soffan. Det skrevs lite viktiga brev som skickades?! jag kollade på film/tv.....  vi pratade inte om så värst mycket vi mest bara var.
Ganska skönt eftersom min hjärna är mos efter denna underbara och samtidigt hemska vecka. Så mycket känslor och så mycket att tänka på och allt därtill.
 
 
XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar