måndag 16 februari 2015

Testkörning!


Denna vecka gjorde jag något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Nämligen testa en ny telefon. Kollar mina möjligheter och testar saker som jag inte gjort förut. Både läskigt och jobbigt! Men nyttigt! bra att öppna sina vyer lite. Finns för och nackdelar med allt och nu får jag dem svart på vitt vilket jag anser vara en fördel när jag behöver välja i framtiden. Men det är inte enkelt för det!

Det har varit en ganska så händelserik vecka. känslomässigt och i aktiviteter. Man är ju inte allt för bortskämd med att träffa folk eller göra saker på veckodagarna. men jag börjar bli det nu ;)

Vi tar det från början!
På måndagen så tar jag med mig helt otippat två barn till ifrån dagis. Det var inte alls planerat, vilket gjorde det hela lite roligare! Det var dessutom första gången de fick följa med mig hem men inte första gången de är hos mig!Det var inga som helst problem, de lekte så bra alla tre.

På tisdagen var det dags för Teddy att vara hos dem istället så jag passade på att springa lite ärenden i Nacka Forum, när jag kommer hem så byter jag telefon. Vilket blev liiiite kaozartat. Hatar när saker inte bara fungerar. eller löser sig snabbt! Teknikkrångel. I samma veva så kommer Leo över och jag kan inte vara mer tacksam. Det var precis vad jag behövde :P 

Onsdag får jag hem en mindra glad tjej (vilket jag fattar varför nu) som ställde till det rätt fint för sig själv och för mig. Mitt i detta så kommer min pappa och lämnar sminkbord som han byggt, en av anledningarna till att hon skulle hem. Jag hade flexat för att förskolan stängde tidigare.  Den kvällen blev det städning och åter städning! Jag hann även tvätta och diska och fixa. Effektiv kväll!!

och fint blev det iaf om man jämför med tidigare.


 
 
Inte en endaste skruv i väggen! Vilket var själva grejen. Det blev verkligen en jättebra lösning! Nu är det snyggt och rent på rummet och hon har fått tillbaka sitt sminkbord igen! win win
 
Torsdagen gjorde jag något jag inte gjort på länge! Jag spontanbjöd Leo på en vinkväll! Eftersom Teddy hade blivit kastad i säng och Affie skulle sova hos en kompis kände jag att jag behövde det! Det gjorde hon med och det blev en RIKTIGT lyckad kväll! Många skratt blev det. Min stjärna på himlen! Lyser alltid upp i mitt mörker! hjärta henne!
 
 
 
Fredag den 13:de!!!!
För mig var detta en otursbringande dag. Mest för att detta hände!
 

 
Mitt älskade armband gick sönder. Helt plötsligt så föll det bara pärlor när jag satt och jobbade. *SNYFT*


I övrigt så var det ganska så bra dag. Vi satt oss i bilen och körde till Örebro. Väl framme så hade vi bla. lite fredagsmys med Frost i 3D, ja alla utom dotra då som var alldeles för upptagen att prata med sin pojkvän. JAPP nu har det börjat. Första killen har kommit! *är det nu jag ska få panik och springa runt i cirklar?* Han verkar vara en jättegullig kille, lika gammal som A. Snäll och söt! Win!!
 

 
 

 
 

 

 
Lördag, alla hjärtans dag. Jag har alltid varit lite anti hela den här kommersiella dagen, men alltid blir det att man får och ger en liten sak bara för att. Tanken är gullig och snäll och kärleksfull så jag klagar inte egentligen. Kanske skulle jag kunna tänka om och låta den dagen bli en bra dag såvida det inte inte koncentreras så mÿcket på det här med att kärleken ska kosta en massa pengar eller bara komma från ett håll. Dvs det är inte bara killarna som ska uppvakta. Men det där en något som man kan diskutera i all evighet!
 
Vad vi gjorde var att vi gick en vandring i centrum, Handlade inför kvällens middag. Spelade tv spel och sov lagade mat och hälsade på några av Mr:D familjemedlemmar! Handlade lite till och bara var! Hel ok dag tycker jag!
 
 
 
 Kvällens middag startades med ett glas cava och förberedelse, köttet som skulle läggas fram för rumstemperatur och potatismos som skulle göras.
 
 

 
Det var suveränt gott!
 
 
Söndag! Barnen var bara intresserade av att spela och skypa så vi lämnade dem en stund och gick ut och gick en promenad! Det gjordes lite lunch sedan åkte vi hemmåt!
Min fina Leo kom på kvällen och vi pratade lite. Roligt att få höra hennes helgs bravader! Jag behövde det där och då.  
 
 
Jag vet inte riktigt vad som hände, men efter att hon gått så inledes ett samtal som inte riktigt blev bra! Jag vet inte riktigt hur eller varför, det blev så iaf. och efter det så vet jag inte riktigt alls hur jag mår, eller hur jag ska bete mig! Det känns bara tomt. Stillje. På gränsen till riktigt illa faktiskt! Det är nu jag står med fötterna på olika sidor. Ena sidan vill bara Sluta kämpa och gå vidare spela likgiltig  och inte känna efter. Den andra är bara ledsen och känner alldeles för mycket, vill börja leva och må bra igen!  inget av dem är egentligen bra. Aldrig få vara nöjd var det va? Mitt motto kan man ju börja undra?!
 
Tur att jag har de som stärker mig!
 
XoXo Mela

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar