måndag 9 februari 2015

Det är en ren ära!!

Vaknade upp alldeles för tidigt och låg kvar alldeles för länge….  

Nybryggt kaffe och lite egentid med Andypad  väntade på mig när jag klev upp. Myspys. Ja och planering då. Gick igenom det som skulle kunna behövas och tänkas på.. För denna dag är nämligen inte vilken dag som helst! 
Det är Alfons (min pandaa) dopdag och jag har fått den stora äran att vara hans gudmor. Ja det heter ju fadder numera men det låter bättre med gudmor tycker jag. Jag har fått en gudson. Lyckliga mig!! Weeehooooooo!! Min son har fått en Gudbror! Min sons gudmor är min gudsons mamma!! Happy family! Hahaha

Efter kaffet och pratstunden åkte vi till bystugan. Förberedde det sista. Åkte tillbaka, gjorde oss ordning för att sedan ta oss till kyrkan. Exmaken kom och lämnade av lillfisen innan för att de skulle soundchecka. Och han hade mat med sig. Mat som kom med leksak.

 

 I Kyrkan gick vi igenom vad som skulle göras med prästen och i sista sekunden lät jag mig övertalas att prata inte minde än vid TVÅ tillfällen!!!  Huh? Hur gick det till? J*dra Andypad! * måste vara för att ja lav ya!!

Dopet var fint och emotionellt. Teddy sprang upp till oss och fick vara delaktig i Alfons döpning. Han fick även vara med på handpåläggningen. Så himla fint av hans gudmor att låta honom vara med som om det var helt naturligt. Vilket det kanske är ?! Min röst bar sig inte under uppläsningen av texterna men det sket jag i, i dikten började Andypad att gråta och höll på att ta med mig i det. Men det ska vara så. Exmaken spelade på gitarr och hans syster och hennes vän Linda sjöng handens fem fingrar. Lika vackert som alltid,

 Sedan var det "evighetsfika" och mingel med alla som man lärt känna under tiden man varit en del av Andypad och Onisen liv. Ja eller jag tog en snabb bit tårta medans jag kokade kaffe och höll fikat i ordning och såg till att det fanns saft osv. :D

Känns skönt att veta att jag kan göra något för dem. Så de kan vara sällskapliga med sina gäster och känna sig trygga att det kommer att flyta på ändå.
Man var lite trött, mildt sagt efter det. Bilen packades bystugan städades med hjälp av härliga människor. Så vi kunde ändå snabbt ge oss iväg därifrån.

 
Lille Alfons fick en gåva av mig och exmaken och barnen tillsammans. Nämligen en liten robot med ett ingraverat A. Kommer ni ihåg att jag skrev *Det här inlägget* om det där med personlig gåva som ”inte är som alla andra” Det blev nästan så iaf!
 
 
 

 
Men det är bara vi nördar som egentligen fattar det där tror jag ;) Jag hoppas och tror med lite hjälp ifrån oss kokkisar så kommer Alfons att tycka att det där halsbandet är något som han kan och vill bära även i vuxen ålder och kanske ge till sitt barn i framtiden? Om hans mamma kan låta bli det dvs…. ;) *jag tycker att vi skaffar en varsin hela bunten* SÅÅÅÅ SJUKT COOL!!
 Kvällen kom och då var vi bjudna till Nås, med vi så menar jag Andy pad och onisen och även stockholmarna L&J, Ekologiska bonden hade gjort egna hamburgare på högrev och även bakat eget hamburgerbröd. Behöver jag ens skriva att det var GALET gott? Han stod och grilla i snöblåst och vintermörker när vi kom.

 
 
 
Efter maten får jag mysa med min gudson ochs systrami tar kort på oss med min mobil. Hon lägger även ut denna bild på mig och honom på min instagram. Min instagram är privat. Men jag måste få visa den här med, våran första officiella bild tillsammans jag och min pandaa. och antagligen den enda offentliga på väldigt länge ;) *ni får inte se* *lipar* TAck gumman för att du la ut den. Lav u!
 



 
 
Vi bastade och badade badtunna. Japp även jag…. Fick lov att låna nåt litet fanskap till bikini av Gotland, suck!! Men det var roligt! Typ. Det var ju inte skållande varmt i tunnan som det brukar vara… :) Kvällen blev sen när de andra började röra sig hemmåt.
 
 

Jag sov kvar den kvällen och dagen efter så skjutsade Gotland mig till bussen.

 Tusen tack för allt Gotland. Du är guld värd och jag är så glad att du är min vän! Alltid!
 
 
Likaså min kära systrami. Du är det bästa som finns och jag älskar dig. Det är en stor ära att få vara gudmor åt din son och jag kommer för evigt vara tacksam för er. Jag ska göra mitt bästa i min nya hedersroll. Saknar dig hela tiden och längtar efter nästa gång vi träffas igen. Du finns allltid i mina tankar i och är en stor del av mitt hjärta!

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar