torsdag 11 september 2014

Fira? firas? Firades?

Nu kommer ett ev långt inlägg. Ska försöka summera lite iiigeeen.
Det där med att fylla år det är bra överskattat eller hur ;) Haha eller är det så att åldern spelar roll där? Ju äldre man blir ju mindre vill man firas? Eller kan det vara så att det bara är jag? Jag känner mig alltid lite obekväm i den centrala rollen. "all eyes on you"
På jobbet slog dom på all in!
Jag gick för att hämta Kaffe och när jag kom tillbaka vänta detta på mig =)


Just denna vecka var kanske inte den bästa pga omständigheterna. Även om man tar ett beslut och håller fast vid det betyder det ju inte att det inte gör ont! Än mindre om man inte berättat det för ngn än!

Jag blev iaf uppringd av min far som inte var så jätteglad. Han tyckte att jag skulle ta mitt arsle till båthamnen som han hade bestämt så de kunde fira mig! Det skulle bli en liten tillställning typ kräftskiva enligt honom. Pratar med mamma och hon säger att det kommer vara en jättefest?
hursom det blev bara min familj. Det dög alldeles utmärkt för min del. Jag hade med mig lillfis medan dotra befann sig på en tjejfest.
Det blev lite chock och ändå inte för mina stackars familjemedlemmar. Kanske inte direkt det födelsedagsfirande man ska/vill ha men för mig var del perfekt!
Mina bröder vet hur man får mig att skratta. Bara genom att vara sig själva.
Vi kunde inte prata helt öppet om allt eftersom lillfis var med och vi hade inte pratat något med honom än.
Men det kändes ändå bra att få och kunna prata lite mera öppet om det som hänt!




Lördagen vaknade vi upp hos morbror Crille och Sara. Vi handlade lite frukost, Nybakt bröd är underskattan måste jag säga! Så Gott!
Sedan åkte jag och Sara och handla pyjamas till lillfis som skulle på pyjamaskalas på kvällen!
Det slutade med att jag kom hem med två eftersom jag inte kunde välja mellan dem.
Vi gick sedan till Aspuddsparken och klappade lite djur.





Sedan var det dags att röra sig hemmåt möta upp syster och gå på kalas. Medan lillfis var på kalas gick storasyster och jag till Nacka forum och åt lite mat. Tyvärr hann vi inte med så mycket mer än så.



Sen gick det en vecka.
Jag var på utbildning för nyanställda.
Lyckades bli ordentligt sjuk. En riktig förkylning. Totald däckad i 2 dygn.
Illa :(



Efter Torsdag kom hoppet tillbaka. jag var på fötterna igen. vågen visade -4 kg WEHOOO!




Sedan kommer vi till det där med att fira/firas igen. Jag hade tänkt att åka upp till Dalarna för att fira Bonden och Gotland men även för att få träffa bebisar och visste inte om jag skulle göra det eftersom jag varit och är så förkyld! Att gosa bebis med baciller är ingen bra idé
Men jag blev så pass frisk att det skulle funka. Sedan var det en viss nära vän som sa att de minsann skulle fira mig så det var bara att masa sig till Ollas gård och se glad ut!

Under en tid så har jag och  min vän T haft det lite jobbigt på det privata planet och vi behövde komma ifrån saker och ting. Så jag satt mig på tåget och träffade henne, Love U Thea!
Lördag blir jag upphämtad och skjutsad till Ollas gård.
Där ekologiska bonden Gotland, Andypad och Onisen väntar.
Eller rent tekniskt så har dom födelsedagsfika för sig själva och Gotland har agerat konditor och bakat mer gosaker än vad en människa tål!
Men låt mig drömma en stund nu att de väntar på MIG! ;) hihi.
Och jag får äntligen gosa med min gudson. LOVELY!


Men mina vänner har annat planerat för mig! Jag tror att dom är sadister faktiskt! Så här är läget *med risk för upprepning*. Jag tycker INTE om att öppna presenter framför människor inte ens de närmaste. Riktigt obehagligt. Detta vet mina vänner och dom utnyttjar detta till fullo och dom gillar att jävlas!. Inte nog med att dom skrämmer upp mig innan genom att säga att jag bör öppna med försiktighet och kanske backa lite med samtidigt som dom alla lutar sig bakåt som om det kommer att smälla vilken sekund som helst!... Ja ni fattar grejjen! så har dom tejpat, limmat och lagt paket efter paket i varann. Jag fick kämpa för att ta mig in bara till första paketet. och sedan fortsatte det så. Efter att ha tagit mig in i en SUPERLIMMAD skokartong fiskar jag upp en plastdunk som dom har silkvertejpat med minibitar. (vid det här laget är jag beredd på att ge upp och gå därifrån PÅ SANT)  Jag är dessutom arg! med REN våld lär jag ta mig in i dunken. Tog en evighet. skadade händerna och var utmattad. Hade fått en öl tilldelad under tiden så jag drack lite från den med. Dunken hade en värmelimmad platsplatta som skulle bort. Sedan kom jag åt min present.
Jag bröt ihop när jag fick se vad det var! Nära till tårar eller rättare sagt jag grät faktiskt! Jag hade fått en fotokurs på 6 månader! Jag ÄLSKAR DEM trots allt skit jag får utstå.
Men min glädje byttas snabbt mot en svag oro.
Ni vet den där ölen jag fick..... Den var för att lugna mina nerver.
ja det var ju tydligen inte klart där. Jag skulle ut och flyga dessutom. Ni kommer ihåg att lillfis fick flyga? Samma plan samma pilot! Bondens pappa Henry. Borde ha fattat att det var mer när ölen kom fram :P  



 Lite orolig var jag nog. Men jag är ju inte flygrädd, tyckte nog att det skulle bli häftigt och var lite nervös (bara kolla bilden). Vet att sist jag flög var det ganska skumpigt, och det var obehagligt men fortfarande väldigt häftigt! :D Vädret var helt underbart, vindstilla och soligt!
Kan inte begära ett bättre väder än så faktiskt!

Känslan var obeskrivlig. Dessa männsikor ligger mig så varmt om hjärtat.
De utsätter mig för saker som gör att jag känner att jag lever.
Tack för att ni finns i mitt liv.  Jag hjärta er!

MEN för att tillägga, det var inte bara jag som fick flyga! Även Gotland och Andypad fick snällt sätta sig i planet och flyga de med. :D moahahaha och de såg nästan mer nervösa ut än vad jag gjorde! :D

De finaste vännerna som finns. :)

Söndagen tillbringades genom att åka fram och tillbaka mellan vänner i hda. :D
På hemresan fick jag uppleva att plocka solrosor, Det var häftigt! Tack! 
Livet handlar om de små äventyren. :D


Väl hemma väntade en helt underbar tjej. Jag älskar henne mer än allt annat!

Du och jag mot världen hjärtat!

Det får var alles för nu.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar