tisdag 9 september 2014

En helg i rörelse..

Hattfredag jobb och sedan en bilresa till Örebro!



Så bra tänker ni. Att få röra på sig.  Jovisst kan jag väl hålla med om.  Om det inte vore för att jag tydligen är den mest otränade människan på denna jordhalva.
Men vi tar det från början.
 
Vi åker till Örebro hälsar på vännen som vi kan döpa till Duracell (japp energi knippe delux) :)
Vi blir bjudna på middag och vin, Duracell kan han, gott var det.  Tittar *läs tvingar duracell att titta* på Yrrol (så dålig att den är sjukt bra) kan ju typ alla repliker i den!

Lördag så ska jag för första ggn i mitt liv spela squash.  Måste säga att jag blev riktigt överraskad, hur roligt och jobbigt det var. Jag hoppas jag får tillfälle att kunna spela fler ggr. Knallröd.nu
Skulle kanske ha stretchat....... jag blev stel direkt, träningsvärk från helvetet!


Efter lite mat i magen och en vila på soffan. Åkte vi till dykcentret och hämtade dykgrejer och sedan kördes de till Gustavsvik bad där vi skulle få provdyka.
Det var rätt underhållande att se alla kämpa med våtdräkter och cyklop. Det var dessutom en helt underbar känsla att komma ner till den djupa delen.
jag fick lite problem med vatten i cyklopet och hade lite problem med min regulator, för den ville inte riktigt ge mig luft enkelt, den liksom hakade sig lite så det blev tungt. Dessutom fick jag kramp i vaderna.
Trots detta så var det en helt underbar upplevelse. Note to my self. Fläta upp håret vid nästa dyk! Lite drygt att ha det flytande när snodden åkte ur..och träna INTE en squash innan ett dyk. *otränad dvs*
Jag Gotland och Bonden (och M) fick detta i present av Duracell. Vilken present!! Jag visste innan vi åkte dit att jag skulle vilja ta ett dykcert. jag skulle låta upplevelsen på provdyken ta mig till beslutet om jag ska eller inte.  Det blev inte så svårt att ta! :D
Det är något med det hela som ger mig en skräckblandad förtjusning :P

Trött och sliten ganska hungriga åkte vi och hängde tillbaka allt på dykcentret igen och sedan till Duracell mat köptes och åts och sedan blev jag knådaad nja läs misshandlad av Gotland innan natten föll och det var dags att sova igen.

På söndagen tog vi en promenad. Det är faktiskt ganska skönt att röra på sig när man är stel och har ont. Dessutom är Örebro OTROLIGT vackert, blev lite förälskad i staden. :)  




 Hemresa.
Barnen hade under denna tid som vi var borta haft en underbar helg även de med en massa lek och bus.
Tusen tack kära bror Drejsa och syster Frida för hjälpen. Jag <3 er!


XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar