onsdag 9 september 2015

Vecka 36!


Måndag var jag trött som en gnu. Helgens bravader kom väl ikapp. En kollega hade sin sista arbetsdag hos oss. Så mycket sorg i hjärtat! Hon har varit en klippa för mig, under min tid här så var hon alltid den som fick mig att skratta hon var den som fick mig att göra en massa roligheter på fritiden när jag inte hade många andra att vända mig till. Hon var mer ledsen än mig för mig när jag gick igenom min skilsmässa. Min fina vän Gennet! Åh så jag saknar dig!

 Vi hade iaf avtackning för Gennet. Det var en hel del tårar och gråtfesten var total, vi skratta och grät ikapp. Tror dock att hon kommer ha det superbra på sitt nya jobb även fast vi saknar hennes sjungande stämma här i lokalerna.


 

På tisdagen blev jag blixtinkallad av Leo, hon behövde akut hjälp med att montera ner sin säng som hon sålt. Så där satt man och skruva.. Som tack fick jag laga lite mat :P haahaaa Sedan ringde dottern och ville bli hämtad i Nacka forum. Då åkte vi hem och jag kasta mig i soffan dryga mig i en gruppchatt. Hahahah

 
 



Onsdag.
Saknar min son. Så jag fick en spontaninbjudan av exmaken att komma och hänga med dem. Blev bjuden på middag. En JÄTTEGOD korvgryta med soltorkade tomater schalottenlök och annat gott.
Sedan blev jag bjuden på GOTT kaffe!  Vi myste jag och lillfisen medan hans pappa spelade på Gitarren för oss! Sen var dags för honom att göra ordnings sig för sängen.
 Jag och exmaken vi spelade tv spel och jag blev brutalt spöad i Mortal Kombat X *det där måste tränas på* innan kollade vi igenom filmsamling och uppdaterade vad vi hade tittat och inte tittat på på senaste tiden. Det vanliga när det gäller oss skulle man kunna säga. Pratade om framtida flickvänner och ex.. Ja inget märkvärdigt egentligen. Det var avslappnat och roligt! Skrattade så jag hade ont i magen. Fick även vara med som åskskådare när han spelade ett nytt spel som precis kommit! Galet roligt! Han faila totalt och jag skratta… som vanligt!  Det var en bra kväll. Dottern hon sov hos My. Så henne såg jag inte skymten av.  Sov ganska så dåligt hade en terrorist till katt som vägrar fatta att jag vill sova och inte gosa eller leka med honom på natten!

 

 Torsdag.
Jag får lite nya arbetsuppgifter på jobbet. Ganska små men det är roligt att göra lite mer. Får även agera  IT guru! Yay!! Roligt att de kommer till mig när deras datorer krånglar. Ännu roligare är det när jag faktiskt kan lösa dem vilket är 99% av fallen :D

Affie är iväg på roligheter, en kompis som fyller år och jag sticker iväg på AW med Svägerskan F.
Vi bestämmer att vi ska mötas upp i kungshallen.

Vi äter sushirolls. Bland det godaste jag ätit. (inte bättre än East west men bra nära)

Tiden går fort när man träffar henne. Vi kan alltid prata. I massor! Nu var det dessutom länge sedan vi träffades och då har vi ju extra mycket att gå igenom. Tusen tack Frida för en underbar torsdags aw och för maten.
 





Fredag.
Vanlig arbetsdag. Trött som sjutton. Handlade efter jobbet.  Jonas kom hem till mig på kvällen. Med sig hade han blommor och en liten eller stor kärleksförklaring. Vi åt lite mat. Spela in en massa dumheter på snapchat/dubmash och skickade till Vännerna på fb/snapchat.

 
 





Lördag.
Gör ordning oss (mig och affie) för Babyshower för svägerskan Sara som ska få barn när som helst nu. Hon "hade inte en aning"  Det blev lite mat och bubbel och en massa prat. Mycket trevligt!


 

Sedan var det dags att kasta sig i bilen för att åka upp till Hedemora och gå på kräftskiva/födelsedagskalas/Nåsfesten aka Bondefesten.
 












 Det hade regnat en hel del när vi kom och vi var typ först på plats av alla trots att vi kom direkt från Stockholm. Så jättemycket femkamp blev det inte*för mig*.

Jag fick träffa finaste Andypad och Onisen som inte mådde jättebra och gosa med Min finaste panda som mest bara var intresserad av att springa iväg. De hade tillsammans med Ekologiska bonden och Gotland gjort ett kuvert *jag blev kallsvettig bara jag såg det* till mig. Fick en jättefin present. Bidrag till min gaddning som verkligen borde fyllas i nu! Det var väl det dom tyckte med *haha* Tack snälla fina ni.

 Vi *läs Jonas* gjorde Beercan Burgers. Baconlindade burgare fyllda med cheddarost och champinjoner. Till det hade värdinnan gjort stekt potatis i murrikka panna och gjort pajer och sallad. Det blev en kräfta också. Blev lite över så jag passade på att smaka lite.. :) Gott och mätt!

Kvällen avslutades med bastu och badtunna. Mmm skjut mig!!  

Söndag!
sen frukost med de bästa, sedan lunch hos Jonas mamma och Roland, Vidare till Jonas pappa för att lämna en gåva till. Sedan hem till Stockholm igen. Det är alltid sorgligt att behöva lämna Hedemora.
 Vi åt lite nachos till kvällsmat. Affie ville få sitt hår färgat så vi färgade det KNALL LILA!!
 
 

 Tittade på film. Har äntligen fått sett Pitch Perfect 2. Den var lika rolig som jag trodde att den skulle vara. Kan förstå att min partner inte tyckte den var lika rolig eftersom han inte har lika sjuk humor som jag och inte sett ettan heller för den delen. Men jag tyckte att den var suverän. Låg humor och lätt att kolla på!


XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar