tisdag 1 september 2015

#Bröllop i Julita!

Fredag eftermiddag åker vi till Julita gård för att medverka i en grillkväll med det blivande bröllopsparet Stina och Richard.



Paret har samlat ett härligt gäng och det visade sig att det var en hel del utländska gäster. Så det blev att träna på engelskan... Riktigt roligt och lite läskigt men de hade underbara vänner och familj så jag kände mig knappast ensam eller utanför. Tur man kan det där med att vara social. *phuu*

Vi letade upp vårt rum på vandrarhemmet bäddade och bytte om för det var snorkallt! Sedan blev det att kasta i sig lite mat och mingla. Medan vi står ute vid grillen och pratar så ser vi helt plötsligt ett norrsken ovanför huvudet på oss, helt underbart!!



Det blev tidigt i säng. Det var lite tråkigt att dela en våningssäng men det det är som det är.. Jag hade svårt att somna in och vid midnatt började det rassla in grattis meddelanden på telefonen medan en annan ovanför mig snarkade högt!

Att fira sin födelsedag med ett bröllop har jag då inte varit med om förr och det var faktiskt helt ok. Saknade mina barn och våra traditioner en liten stund men omgivningen i Julita är helt underbar!
Jag vaknade först, gick upp och när jag kommer tillbaka till rummet får jag världens kram och puss och grattis på födelsedagen. Sedan leder han mig till sängen och där ligger ett kuvert. Ett födelsedags kort och sedan får jag lyfta på täcket och där ligger godispengar och tre st påsar med samlingsfigurer på minions! Haha.. Glöm inte att jag redan fått min present och det var en dykdator och jag hade påtalat detta ett antal ggr för herrn att det räckte mer än väl. Men denna handling var verkligen supergullig. Tack hjärtat! Kortet jämförde mig med Champagne. SOm jonas tyckte var passande tydligen! HAHAHA.





Vi åt lite frukost gick på en promenad i området och letade sedan upp Toastmastern  Peter och den andra delen av lekledare som Jonas blivit tilldelad att vara. Hon heter Emma en mycket trevlig engelsk/fransk tjej. Hennes pojkvän Cagdas från Istanbul och jag roade oss lite med att gå runt i området medan Jonas och Emma förberedde lekarna som ska göras under kvällen! Jag möter upp dem och hjälper dem efter en stund.








Vi kommer på att äta lunch vore bra, men det fanns inte så mycket mat kvar på Cafeét så det blev en fika för mig och smörgås för Jonas!



Dags att göra sig iordning. Finklädet på och smink sen sista förberedlese i lokalen och sedan promenad till kyrkan. Vigseln var snabb och vacker. Maten sagolikt god och bordsällskapet helt underbara och roliga. Kvällen avslutade med tårta, kaffe och dans. En magisk kväll.










 Söndag!
Äta frukost. Packa. Ta en liten runda på gården återigen. Säga hejdå till alla, vi fick med oss Emma och Cagdas som även de bor i Stockholm men hade tagit buss och tåg till Julita. Trevligt sällskap i bilen. Det blev en del engelska om man säger så..



Väl hemma i Nacka åt vi lite mat och sedan somnade vi soffan. Helt utslagna. På eftermiddagen kom Affie hem. Kvällsmat och film. Fast and furious 7 (jag somna en snabbis) jag grät på slutet. RIP Paul!

Wow vilken helg! Helt färdig.

XoXo Mela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar