fredag 25 september 2015

Arbetsvecka 39!

Veckorna bara svishar förbi i rasande fart. Egentligen så händer det inte så mycket just nu och jag känner mig lite under isen. Fortfarande. Men jag skriver väl ut dagarna som de kommer ändå..

Måndagen blev det fullt hus hemma. Trots att Affie inte var hemma, hon sov hos en kompis. Älskade Leo hälsade på, och i vanlig ordning beställde hon sin favoritmat från mig! Kyckling ananas ala Mela! Gjorde den med kokosmjölk denna gång och serverade det med Bulgur! Det gick hem. Leo hämtade på skolan så jag kunde handla lite snabbt!

Exmaken kom också hem till oss. Han var ute på vift och vi hade fått skolpapper som vi var tvingade att skriva på båda två. Jag serverade *läs tvinga i* honom lite mat med. Det var nästan stående ovantioner från dem, även Teddy. Alla åt och sa att det var jättegott! Det är alltid uppskattat. Att få kommentaren -Det här kan vara den godaste kycklingen jag ätit och jag har ätit på Funky Chicken idag!! Kan vara det ultimataste berömmet ever!! *stolt som en tupp*

Dessutom så började han att hjälpa mig att få bukt på datorn och efter en envist chattande med Teknisk support på Microsoft så kom de fram till att det kan vara ett synkningsfel och vi skickade en felanmälan och ska väl få prata med teknisk support förhoppningsvis närmaste veckorna!! Skönt att snart kanske kunna få en lösning på problemet!

Teddy spillevinken han skulle göra sig fin och kammade sitt rufsiga hår och visade upp det för mig, man kan ju smälta för mindre!



Det var ganska så kallt så vi beslutade att tända en brasa och det visade sig med ryka in rätt fint i huset och brandlarmet gick det var bara att vädra som en tok. Ooopps! Fick inte riktogt upp värmen eller elden som jag borde (lagade mat samtidigt) Så jag hade inget övervak där.- Läxan lärd skulle man kunna säga... Roligt med sängkläder som luktar brandrök *nej*
Dagens roligaste var när Leo skulle åka hem. Vi står ute och pratar lite och hon öppnade bildörren medan vi stod där och sedan sätter hon sig i bilen och backar ut. Jag går in i huset och hinner knappt öppna diskmaskinen förrän hon ringer och det enda hon säger är KOM UT! MELA KOM UT NUU!!
Man skulle kunna säga att hon skrämde upp mig en del. När jag kommer ut så visar det sig att grannens katt tyckte att han skulle få åka med henne hem. För att han smygit in i bilen och när Leo backade hade hon sett ett par gula ögon i baksätet. (Katten är kolsvart, ser ut som en mini puma med knallgula ögon!) Inte ville han ut direkt heller det var först när jag kom ut som han smet ut fort som en avlöning! Stackars Leo måste ha blivit vettskrämd som bara sett dessa gula ögon i backspegeln som taget från en skräckfilm, men jag skrattade så jag höll på att avlida.

Tisdag. Jobbar hela dagen har möten med personal och adm direktören. Försöker planera in lite personalfrågor och möten. Får samtal från en Upprörd Affie av lite olika skäl. Jag ringer sedan upp henne efter jobbet för att fråga om jag ska hämta henne. Får svaret -Nej hon tar sig hem senare. Inga konstigheter med det! Jag hämtar Teddy i skolan! Lagar mat hemlagad potatismos med stekt falukorv. Teddy äter bra. Sedan är det dags för Teddy att duscha, han var svart och blå från topp till tå. Svart av smuts och blå av blåbär tydligen.. Vi planerar även att läsa en saga framför brasan innan han ska lägga sig.



Under den här tiden försöker Affie att nå mig på mobilen utan att jag hör det. Får även ett sms (från kompisens mobil) där det står att jag ska hämta henne på en busshållsplats för att hon sällskapat med kompis på väg hem och det är fel buss. Redan där blir jag irriterad,

Att få lov att sätta på en blöt Teddy kläder och kasta in honom i bilen gör mig irriterad, att hon INTE är på platsen som hon skrev gör mig rädd och rent av förbannad. Summa summaon är att vi kör i nästan 50 min för att leta efter henne jag har dessutom ring Leo och bett henne åka ut och leta och gjort morfar orolig genom att ringa honom med. Hon ringer mig hemifrån. välbehållen men arg för att jag INTE hämtat henne. Då brast det! Mitt mått var rågat!
Jag var inte trevlig och jag var inte glad. Hon fick veta vad det är för regler här hemma och vad som hon ska ansvara för själv.

Försökte lugna ner mig med att läsa en saga för Teddy lite för sent för hans del, han ville sedan ha en kram från Affie, de låg en stund och pratade, sen la han sig snällt och sov i sin säng! Notera Zero som domderar typ hela sängen...



Jag kunde inte hämta mera ved heller för det spöregna och min pappa har spänt fast en pressening över min nya ved, för att kunna ta ved därifrån var jag tvungen att släppa på den helt! Vilket inte blir så bra eftersom då blir den pissblöt. Något jag lär göra när det slutat regna helt enkelt!
Det får bli veckans to do list, Vart ska jag förvara min nya ved så jag lätt kommer åt den? Altanen nånstans...latmaasken i mig orkar inte gå "långt" och allra helst inte nu när det är kallt ute!
Klarade mig i vilket fall på den ved jag hade inomhus för natten. #win

Det börjar hända saker på jobbet! Jag har blivit tilldelad en mer ansvarstagande roll och det är skitroligt på alla sätt och vis. Sedan ska vi äntligen få lite mer besked och göra saker som vi väntat på ett bra tag! Det ser jag fram emot! Kvällen bjöd på middags gäst i form av Leo. hon gjorde sin supergoda sås till min lax. Gott och trevligt! Resten av kvällen sprang jag mest runt och gjorde lite sysslor medan Affie satt intryckt i ett hörn i soffan och kolla på mobilen. Teddy sprang runt benen på mig eller låg i soffan rent uttråkad och gnällde på att det var tråkigt! När det var dags för nattning gjorde han sig iordning och tog fram en bok. Kvällens bok blev Lejonkungen. :)

Jag tog in ved och eldade lite i kaminen. Tycker att det fortfarande ryker in lite så måste meddela värden om detta och kolla om det kanske behöver justeras något eller sotas av. Brandlarmet går hela tiden så den har jag nu fått kopplat ur. (kopplat i den i igen och satt den i ett annat rum för att se om det blir förbättring (den reagerar på matos med nämligen) Känner mig fortfarande lite under isen och lägger mig så tidigt jag bara kan.


Startar dagen med Assessment center övningar. (Test för att se om man har personliga egenskaper *möjligheten* att bli domstolshandläggare) Jobbar på som vanligt efter det och på eftermiddagen har jag uppföljnings intervju med HR. Kändes ganska ok. Var lite nervös vid Intervjun. Det var ganska svåra frågor!
I övrigt så har jag huvudvärk och även barnen har klagat på det! :/ Kvällen kom och jag var orkeslös så även om jag egentligen har pengar till det tog vi oss till Mcd för middag, Barnen var överlyckliga iaf! När vi kom hem var det dåligt väder och kallt i huset, så vi satt på oss pyjamaserna och kröp ner under täcket och strökollade lite på tv. Tycker lite synd om lillfis. Han kan inte se sina favoritserier eftersom jag inte har ngn dator! och att gå ut ensam i regnet är väl inte det roligaste heller. Men han låg bredvid mig och mös fram till att han skulle sova.

Fredag: Vi vaknar upp till ett kallt hus! Det regnar dessutom. Sitter nu på jobbet och undrar vad man ska göra denna helg! Har några to do´s, men det är sådana där tråkiga saker som fix i huset och är dödströkigt för både mig och barnen. Det är ju löning idag men det hjälper tyvärr inte så mycket. Lönen är pga tidigare sjukdom inte speciellt hög denna månad heller! Kommer att bli en tuff månad igen. Tänk att det kan påverka så mycket. Men det gör det! :( Jag har massor av saker som behöver köpas/göras. Höst/vinterkläder & skor till barnen och mig, förvaring till huset, resekassa inför resan och ytterligare vaccinationer, jag skulle behöva gå till läkare, barnen behöver klippa sig, ja listan kan göras lång!
Så det gäller att vända på kronorna igen och söka billiga saker... antar jag. Detta betyder även att roliga aktiviteter kommer få lov att skjutas fram till nångång när jag har råd igen! :(

Over & out M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar