torsdag 16 april 2015

Under isen!

Stillje. totalt paralyserad. Så har det känts! Hopplösheten. Ångest!


Har inte haft mycket till övers för att skriva så mycket på bloggen på ett tag som ni kanske märkt!
Det har varit vidrigt rent utsagt.

Men jag har fortfarande haft trevligt sällskap och mysiga dagar. Så nu kommer en "liten" resumé på vad som skett. Så från början...


Helgen efter den vackra blombuketten var vi till Örebro med Leo Noah och en till. Vi stannade och åt på MAX. Tokungarna spexa som alltid. Leo och en till åkte vilse så vi väntade in dem där! ASG!!


 
Kvällen tillbringades vid köksbordet hos Mr D. vi drack gott vin och åt ost och kex. OCH OSTRON! Första gången för mig.... och antagligen sista med... ingen hit men det kan vara för att jag fick lova att spotta ut mitt stackars ostron eftersom jag lyckades att få med en ganska så stor skalbit och kunde inte svälja. Andra gången (samma ostron) låt mig säga att det var inte gott. ALLS!






 
Lördagen var vi till Gustavsvik och bada men där klaga Noah på att han mådde dåligt! Så de åkte tyvärr hem till stockholm direkt! Vi stannade kvar och var där till ganska sent!
 
Söndag hemresa. Inte en jätterolig dag direkt. Teddy börjar må dåligt.. JÄTTEDÅLIGT! Söndag kväll började han kräkas på allvar och måndag morgon slutade han. STackars lillfis!
 

 
 
Jag och Leo gör en synundersökning och försöker leta efter nya glasögon.
 
 
Denna vecka är det riktigt dåligt med mig! Och det resulterar även i att jag säger ifrån en del. Fick nog skulle man kunna säga! Men det låter jag vara privat!
 
PÅSK!
 
Jag tar bilen till Örebro, Kastar mig in Stressad till Mr D. Gör sanbbt iordning mig för en inflyttningsfest/påskmingelmiddag med Mr D´s chef och hans fru. Hemma hos Mr D var redan en kollega K som jag träffade på Clarion och sedan kom även en annan kollega C-G.
 men även Mr D´s mamma och hennes make kom på snabbbesök. :)
Det var en annorlunda men tillika trevlig kväll. Blöt om inte annat. Vi blev inte galet sena.
 
På långfredagen tog vi min bil till Hda. Jag släppte av honom hos sin far och jag åkte till huset och ställde av min bil. Den ska få bo där några dagar.
jag hann med ett snabbt hej till bror och svägerskan Frida. Mcstället åkte på och Mr D kom med sin mc och hämtade upp mig! Känslan at sitta bakom på motorcykeln! Bara mina tankar och naturen som svishar förbi...
På vägen hakade Mr D´s far på. Rättare sagt han stod och väntade på oss.
Vi tog en lite längre väg hem till örebro än vanligt! :D
 
Jag var ganska så kall när vi kom hem. Då var det skänt att ligga framför en fejkbrasa och låtsas att jag blir varm :P
 
 
 
Myskväll med ganska god mat inte riktigt som jag hade hoppas att det skulle smaka när jag letade fram receptet. Men gott. Vi drack lite öl och lite vin och sedan fick jag äntligen äta glass med färska hallon. Vi hade provsmakning. Salted karamell både vanilj och choklad. Vanilj var godast!
 

 
Att få vakna upp *alldeles för tidigt* till härligt solljus! och bredvid min katt! vilken underbar känsla . Kan trolla bort det mesta det! SÅ som jag saknar Zero.
 



 
 
 

  Vi tog en ca 4h lång Mc tur. Stannade till i Degerfors och fikade och sedan fortsatte vi lite till innan vi skildes åt.
 



På kvällen väl hemma igen så gick vi ut och åt. Sällan det sker och knappast något man är bortskämd med. Men det blev jag denna gång. Vi åt på en restaurang där man beställer maten via en app i mobilen! Maten serveras i tapas storlekar och man går själv och hämtar den på plankor vid bardiskarna. RIKTIGT HÄFTIGT! och nördvarning....
 
När vi kom in på restaurangen var det som att kliva in i ett cirkustält! Pinchos heter restaurangen.
 




 
Fördrink: en hallonmojito som vi delade på. Lovely!


 



 
 
 
 Jättegod mat. Jättetrevligt koncept. Blev väldigt dyrt i slutändan men slutar man äta när man är mätt så behöver det ju inte bli det hahaha.... Vi avslutade på puben med en öl.
 
Hemresa! Vi åker tillsammans till sthlm.
 
Måndag. Jag vaknar tidigt. hoppar in i duschen och äter frukost! Låter Mr D sova vidare. Jag går sedan och möter upp pappa och M i gamla lghtn. M åker vidare med pappa och sedan tar pappa med sig Teddy tillbaka. en massa möbler blin instuvade i en bil och bortskyfflade till ett tillfälligt förråd.
 
På eftermiddagen tar jag och Mr.D min lilllfis på fika och bio. Vi går och ser Home! (måste se den på eng)
 





 
 
 
Bästa fina åker hem morgonen därpå och jag går till jobbet. Men denna dag är ingen vanlig dag!
NEJ för det är mammas födelsedag. Min bästa fina bror A åker  och hämtar upp Teddy för första gången själv på förskolan. Sedan tar han honom till mamma och där väntar dom på mig! YAY!
 
Teddy får ett påskägg av mormor och morfar! och i det 2 st ninjago till hans stora lycka!
 


Vi blir bjudna på mat och den GODASTE tårtan jag någonsin ätit! OMG!!
Jag och lillfis sätter oss sedan på tunnelbanan och åker hem! :D
 
 
 
onsdag den 8:e april! 7 års olycka till nudå....... Teddy kör in sin sparkcykel i spegeln och det säger krash!
 
 
Jag går och lunchar med en kollega. vi hade tydligen fler gemensamma nämnare än vi visste :P 



 
Moon cake kan jag rekomendera!
 

Hämtar lillfis på förskolan och på väg hem slog den där "7 års olyckan" till, han åker rakt in i stenmuren när han sprakcyklar! Riktigt läskigt! och vilken bula det blev sendå!! ojoj!!

 








 
Det gick bra som tur var.
 
Fortsättning följer!
 
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar