måndag 27 april 2015

fortsatt uppdatering!

Vilken underbar vecka! Så mycket som släpper.
Jag fick nämligen veta att jag fick hyra den lillsa stugan och jag kan säga att det var en stor lättnad. Så mycket ångest som försvann. Dessutom så blir min fina tjej blir 14 år gammal!


Som vanligt och enligt tradition så blir det födelsedagsfika på sängen!


 
Tjejerna i detta fall 2 stycken av Affies vänner ska ge sig på att baka en tårta till Affie. Detta misslyckas ganska så totalt! jag håller på dö av skratt!! Så det slutade med att jag slängde ihop en kladdkaka väldigt snabbt. Senare kommer några få och grattar min fina tjej. Kvällen avslutas med att Affie få sova hos leo Medan jag och Mr.D åkte vidare till Örebro Affie har skola och ska vidare till sin pappa dagen efter! Hon fick ett provdyk av oss. Ska bli spännande att se när det blir av! weee
 
Mr.D jobbar och jag stannar kvar hemma hos honom. Myser med våran fina katt Zero. Som jag saknar denna katt! Somnar även på soffan framför tvn och blir väckt av Mr.D med lunch! Sedan åker vi till en bilfirma och provkör en bil. Som Mr.D fått rekomenderad som förmånsbil.
 
Sedan packade vi lite lätt och satte oss på motorcykeln upp till Dalarna för att hälsa på vännerna Gotland och Ekologiska bonden! :) Vi blev bjudna på tre rätter middag och goda drinkar och vin.
 
Det är balsam för själen att komma till dem! Dagen efter vid lunch åkte vi vidare igen efter att ha ätit en grillad hamburgare. omnom.
 







 

Vi tog årets första löprunda den eftermiddagen. Huvva vad otränad jag är. Men man måste ju börja nånstans!
Min resa börjar nu. *igen*hahahahaha... man måste ju börja nånstans!!

Med ganska så trötta ben efter gårdagenspass tog vi en tur till nått ormnäste i på Öby kulle detta ställe och tittade på massor av orm. Snokar och huggorm till förbannelse. Rätt häftigt och sjukt obehagligt på samma gång!
Sedan blev det en långpromenad i Rynningeviken.




 
 Det var en befriande helg. Mycket som kom ut som varit osagt! Mycket att jobba på och det är skönt att hamna på rätta vägar igen. Även om det kan bli en lång väg att gå. Så ser jag väldigt ljust på framtiden!
 
Så var denna underbara helg över!
 
XoXo Mela
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar