onsdag 15 januari 2014

Nya tag.

Nu börjar det faktiskt kännas ganska bra.
 Jag tror att ångesten börjar försvinna. För jag känner den inte lika påtagande längre. Nu känner jag mest bara längtan att få bona om i det nya boendet. Inredning inredning och inredning. Kan vara för att jag har packlådor upp över huvudet. "just saying"

Ny säng är beställd så förhoppningsvis kommer vi att sova kungligt i vår nya lght! Tack SNÄLLA söta och underbara svärföräldrar för den helt underbara och oslagbara inflyttningspresenten EVER! Ja jag vet vi är väldigt bortskämda! :) jag klagar liksom inte. hehe.



Sängen en sak att längta efter. Längtar efter att få måla om väggar och möbler ja det är några möbler som ska målas om. och tapetsera om ett rum. Jag längtar efter att få ställa ordning allt och  lära känna alla vrår.
Det är en härlig känsla.

Men den största delen att det värsta har lagt sig är att jag tagit bort ett väldigt viktigt "måste". Det "måstet" som jag tvingade mig själv till. att jag måste ha ett jobb tills när jag flyttar. Men ödet och min vilja till måste, vill inte riktig vara överens där och jag har fortfarande inte fått något jobb. Det är det som hängt tyngst över mig! Men nu är det slut på det. Jag HAR faktiskt ett jobb, det är i fel stad bara. Men kan vi 4 år, så kan vi en liten stund till.. så är det faktiskt!

Nu ska ni få höra och häpna. Jag har läst bok igen. Japp en RIKTIG bok med papper, pärm och hela skiten.  inget tjaffs som ljudbok eller på nätet, nope, EN riktig bok. Måste vara den typ kanske sjätte-sjunde boken i mitt liv om man räknar bort alla harlequin pockets som lästs vid en stund av vad jag bara kan kalla ren sinnesförvirring... ingen bra ursäkt men ändå eller de som man blev tvungen att läsa under skoltiden de räknas inte heller med i det.
Samma författare som boken jag läste innan denna. En av de bästa böcker jag läst. - En man som heter Ove.
(har skrivit det förr har inte skrivit det tillräckligt många ggr) Författaren Fredrik Backman är min idol (men mest hans fru) . Min ord idol. för orden han kastar ur sig som bildar de meningar som blir till den blogg och de böcker som jag nu läst är de mest beroendeframkallande orden jag någonsin ramlat över.

Jag skrattade och grät, men mest skrattade åt  -En man som heter Ove och jag grät som jag aldrig gråtit innan när jag läste den senaste boken -min mormor hälsar och säger förlåt. Den träffade mig rakt i hjärtat, längst in i det mörkaste rummet i min själ. jag ska läsa den igen, fast denna gång högt och för min dotter. Kanske för att den träffar "oss" på ett ställe som är osynligt för många. Jag tror att hon kommer förstå.. min dotter alltså. och vi kommer att ha hennes Ipad och Wikipedia redo under varje kapitel medans vi läser. De som läst boken redan, fattar, de som inte fattar ja läs boken så fattar ni........ Sen tror jag att det kan vara väldigt förvirrande för en tolvåring snart trettonåring att förstå de stora orden som han har i denna bok. Så wikipedia kommer att vara ett utomordentligt bra verktyg för henne. det tror jag.

Jag läste högt ur en liten liten liten del i boken igår. för fyraåringen. jag valde omsorgsfullt bort de där fula orden som jag inte tycker att han behöver lära sig riktigt ännu. och det var då det slog mig. För fyraåringen skrattade högt och sprudlande åt den lilla biten text jag läste högt. Upprepade det jag sa och skrattade högt igen och då fick han mig att skratta. barn är bra på det sättet, dom får en att skratta åt saker som man kanske inte insåg hur roliga de verkligen var. Fredrik är bra på det sättet med, för han får mig att inse saker genom sitt skrivande som ingen annan kan. Jag idoliserar honom för just det. för att han får mig att förstå saker.

Så veckans film blev veckans bok istället.

Veckans låt är en Hardstyle goding som funnits med ett tag för mig nu. Brennan Hart- Imaginary jag skrattar när den spelas nu. för Gotlänningen har gjort den rolig. Gotlänningen är inte "ordinary" nånstans men det är en annan historia. Helt för sig själv ;)

XoXo Mela

Team ELSA för alltid.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar