tisdag 21 januari 2014

Kramens dag!

Jag är så djupt tacksam att jag har en tvätt & mat tokig granne.  Hon ställer verkligen upp 110% på oss just nu. Hon ställer faktiskt upp mer än vad hon behöver. Hur man nu ska tolka det. Men det är också det som gör henne så otroligt speciell och mig så tacksam. 

Jag är även tacksam för de meddelanden jag fått denna vecka. Små vänskapsmeddelanden som rör mig i djupet av mitt hjärta. Små meddelanden med stor betydelse.

Vänner som bekräftar saknaden som nu kommer att bli påtaglig. ♥

Det är en bitterljuv känsla att inte spontant kunna kasta sig i bilen och åka till dessa underbara och älskade vänner. Självklart kommer vi inte sluta träffas, bara inte lika ofta.
Känns lite som någon sopar mattan under fötterna på mig. Hela min värld kastas omkull.  Det behöver i allra högsta grad inte betyda till det sämre för det vet jag att det inte blir.  Men förändringar kan vara svåra och jobbiga och helt underbara med. Just saying.

Så på denna dag som är Kramens dag kramar jag alla er därute som delvis behöver en kram, men även de som betyder så otroligt mycket för mig!
 Du kan betyda mycket utan att veta om det. Finns många sätt stora som små att betyda mycket för mig. 
 Det kan vara över hur glad och tacksam jag är att just du finns i mitt liv.
 Det lilla som att skicka en kram över ett sms bara för att.
 Det kan vara en vänskap från långt in i mina första tonårs år.
 Det kan vara för att vi skrattar så gott tillsammans.
För att tystnaden är ibland det bästa samtalsämnet. 
För att ibland ska det vara lite tokigt.
För att du alltid kommer vara en del av mig.
För att vara så olika, kan göra oss så lika.
För att du litade på mig och gav mig en chans.
För att du åkte med på räkmackan helt enkelt.
För att nämna några få av många fler.
 Anledningarna är otaliga och alltid personliga. Vi behöver kanske inte vara det bästa vänner som finns men det betyder inte att NI har mindre betydelse personligen för mig! KOM IHÅG DET!

Har även fått lyckomeddelanden och välkomnanden från vänner till deras hemstad. Känns även det helt underbart! TACK!

Säger bara en sak. Tur att tekniken vi har idag finns. Tack vare hangouts, skype, Whatsapp och facebook messenger får att nämna få i djungeln där ute i cybervärlden, så kommer jag kunna hålla en stadigt och intim kontakt med er iaf! Ni kommer kalla mig "terroristen" och jag kommer att tycka att det är HELT OKEY!! ;)

Så kram till er alla. Till er som jag känt känner och kommer att lära känna. KRAM på alla som vill ha en.

XoXo Mela










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar