tisdag 15 juli 2014

V.28. 2014


Det har varit fotboll för hela slanten hemmavid. Så pass att ena barnet suckar och klagar högt över att tv apparaten har lagts i beslag av den stora killen i familjen och så pass att tonåringen har ivrigt frågat om det är fotboll på tv idag varenda dag..!?! vad hände där?

Vi har haft lite finbesök vid vissa av matcherna. Alltid lika trevligt tycker jag. ;)

Affie blir hämtad av farmor och ska bli ompysslad ett par dagar.. :)

Haft mys-lunch på jobbet med arbetskollegan Gennet :)


Medan vi sitter och äter våra goda burgare får jag ett sms med denna bild och texten OMG vad snyggt!!
Jag kan inget annat än hålla med! :D Min fina flicka har tjatat om att hon vill bli ljusare och jag har inte haft tiden att åka iväg till en frissa med henne så då gjorde hennes snälla farmor det. Precis vad hon behövde en liten makeover! ;)



Vilken skillnad det blev! :D

Den kvällen somnar jag på soffan trött frusen och orkeslös i kroppen.Direkt efter maten. :/ Borde kanske ha sett varningsignalerna. Lägger mig tidigt och missar "lite" saker..
 Vi fick besök dagen efter av min pappa som planerat  som började bygga våran platsbyggda hall (som jag skrivit om i tidigare inlägg) och vi skulle förebereda genom att montera ihop alla stommar osv..

Jag fick migrän den natten och sjukanmälde mig till jobbet tog min medicin och la mig igen.
Jag fick sova 4 1/2 h innan pappa kom.  Var lite i chock för jag hade nämligen helt glömt bort det.
han var nog lika förvånad som mig när jag nyvaket klev upp och mötte honom i hallen. Haha.

vid den tiden hade mycket av anfallet gått bort och det var bara den vidriga molnande huvudvärken kvar. Fick i mig lite kaffe och frukost och satt och titta på när pappa började montera ihop stommar. (Det som jag skulle ha gjort)  Hade lite dåligt samvete kan jag berätta. Peta i mig lite mera värktabletter och sedan försökte jag vara till nån slags hjälp.

Som sagt det är inte klart. Panelen behöver sågas till perfektion för att passa och det görs på annan ort. Sedan är det lite fix kvar efter det och lister socklar spackel vit färg osv osv osv.
Men vilken skillnad det blev.
Jag fick använda Teddys hörselskydd ganska mycket under dagen. *lol*
Eftersom jag är VÄLDIGT LJUDkänslig när jag har migrän.

Pappa firades med Grillad mat och tårta på kvällen. Ja inte för att han är så duktig utan för att han faktiskt dagen efter Lördag fyller 55 år. Men han åker iväg och vi kan inte fira honom som vi vill ;)

Fick även hjälp med hyllor till Teddy dock inte den viktigaste för det har jag inte rätt spik (betongspik) för och inte hyllplanen heller.. Samt skrubben som fick sig en makeover. och då blev det även nytt i Affies rum och då blev det lite nytt i vårt sovrum med... ja det är lite som en ond cirkel skulle man kunna säga..

På Lördagen åker vi till värmdö marknad och köper sorteringslådor på biltema för att få ordning på all återvinning som skall göras. Kan varmt tipsa om dem. Backar som man kan stapla på varandra. finns i 2 olika storlekar kostar under 100 lappen per låda. Otroligt smidigt inte helt galet jättefula heller vi har med vita lock.. Vi har våra stående utomhus på vår loftgång. *tummen upp*




Vi lunchar på MAX och maken spiller på sina byxor så då var han ju tvungen att gå och köpa nya!?! vilket resulterade i att en försäljare lyckas sälja en hel uppsätning med kläder till honom??
vi hoppade lite i hoppborgen och kollade i leksaksäffen så länge, efter åkte vi även in på Brisak och kollade.


Jag jobbar arslet av mig med skrubben och ALLA förbannade saker som spridit sig som löpeld genom HELA lägenheten. nä jag var inte ensam men jag gjorde det mesta och det kanske inte var det bästa dagen efter ett migränanfall. Jag var på VÄLDIGT uselt humör..vi snackar monster arg.  Ouch*

Söndag!
Efter att halft städat ihjäl mig och faktiskt denna gång på ett ungefär blivit klar med den. *NÄSTAN* Kan meddela att vi fyllde grovsopsrummet med kartong till bredden... hahah. och har galet mycket kvar på loftgången som måste kastas på tippen. Hoppas vi hinner dit snart!

Vi skulle åka och hämta Affie hos sin farmor och farfar under eftermiddagen, vi passade på att äta sen lunch "på vägen dit" vi gjorde ett stopp på hammarbyhöjden och åt pizza. En av de godaste pizzorna i sthlm jag ätit faktiskt. Dock var lillfisen inte så pigg och hade problem med illamående men fick i sig sin del av sin pizza i vilket fall. Måste dock säga att jag fullkomligt älskar dom små spontana äventyren som blir. 


 



En trevlig dag fast man är trött som en gnu och med underliggande värk i knoppen. Denna migrän kommer ofta nu. Undrar vad det beror på.....!?!

XoXo Mela












  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar