fredag 25 juli 2014

lillfis och stora´s semstervecka etc.

Förra veckan såg det ut så här när vi skulle träna på att cykla och vi insåg att han växt ifrån sin cykel rätt rejält! Samma dag bara en timme senare efter att kortet tagits kommer morfar med den andra (hans riktiga) cykel.

Maken har planerat att träna honom (han är lite rädd) att cykla och har som mål att han ska klara av det efter denna semestervecka.. typ...

Sagt och gjort dom har tränat och det går bra på fotbollsplanen på vår gård... men inte på asfalt? han har nån slags låsning när det gäller underlaget han cyklar på. så vi lär helt enkelt fortsätta träna honom... inge mer med det. Självklart i den takt han vill och kan dvs..

på Måndagen åkte de till ena gudfadern Niklas :) Teddy fick äta thai/kina/asiatiskt och var tydligen nöjd enligt pappa. De var inte hemma när jag kom hem från jobbet. Waggen kom hämtade upp mig hemma och vi åkte för att köpa mat och sedan spelades det en massa konsolspel.



På tisdag hade de planer med pappas kusin men det blev inte av. De gjorde ett besök på webbhallen i Sickla och shoppade till lillfisen stora lycka lego (tydligen hade webbhallen det) alla fick något och då kunde ju inte han vara utan sades det när jag förvånat tittade på pappa när lillfisen stolt visade upp sin nya legobil när jag precis klivit innanför dörren hemma......

På onsdag åkte de till Faster och hennes familj och badade :) Lillfis hade varit jätteduktig på att simma sade alla.. jag åkte dit direkt efter jobbet, de bjöd på mat  och sedan blev det lite parklek innan vi tog oss hem ganska så sent.
lilldis har börjat bli mörkrädd och denna kväll var inget undantag. Det slutade med att jag la honom vid mig för att jag skulle kunna få sova... men det resulterade i att pappa fick lova att flytta på sig efter ett antal sparkar på sig... :/



Torsdag kom pappas kusin och hälsade på över en lunch. På eftermiddagen får jag besked om att maken och lillfisen åker och badar med Waggen. De hämtade sedan upp mig på ica maxi. vi gjorde ceasarsallad och det var tre utslagna killar vid matbordet. Värmen tar hårt nu. Men jag fick i dem en massa vätska. Jag gick iväg för att köpa olja till våra bänkskivor i hallen och när jag kommer tillbaka ser jag att Teddy blöder. Han var inte ledsen och verkade inte ha ont. Han hade slagit upp sin mobil (speltelefon) i munnen och en tand hade fått en rejäl smäll. tanden var lös!! och det som oroade mig var att tandköttet runt denna tand var blått.. allt var väldigt mysko och han satt emellan maken och waggen när det hände och de hade inte ens hört honom göra illa sig??  så den lär vi hålla koll på nu och ev ta honom till tandläkare.... :(

Min dotter hon har varit och campat och först idag fick jag kontakt med henne... Tydligen har hon haft det jättebra MEEN hon hade bränt sig. hon skickade bild :S

                                                                                 aj!


Fredag- Idag...maken behövde hoppa in och jobba igen så lillfis får vara med sin farmor och farfar. Mer vet jag inte än.
Själv så ska jag jobba hela dagen för att sedan gå på en veckas semester med lillfisen wehoo, Jag kommer även hämta upp Thea och Dexter på T-Centralen :) Underbart.

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar