måndag 16 december 2013

traditionsbrytare = me

Så var ytterligare en helg förbi och det är nu ännu närmare jul.

I fredags så blev vi tvingade att åka ut till Ekologiska bonden, vi hade faktiskt inget val men å andra sidan så var vi inte svårövertalade heller hehe. Väl där så fick maken för första gången bada badtunna och bastu i en alldeles nybyggd bastu. alltså vi pratar om att dom byggde den sedan satte dom sig i den så nytt var det :) *nästan* var egentligen dörren det handlar om men det var invigning på den i vilket fall. Kallt satan var det ute och tydligen väldigt varmt i vattnen för dom valde bastun hellre haha. Om jag hade varit frisk i ryggen och utan barn så hade jag nog satt mig i tunnan jag med.
Jag tror att jag maken trivdes en hel del. För grabbarn kom inte in förrän ca 2 på natten.
Själv lagade jag mat och drack vin och hade hand om teddy med Gotlänningen. Min son avgudar henne. vi låg och spelade candy crush och Sagogrynets resa medans vi natta lillfis dessutom. Haha socialt och bra!
 
Maten var djävulskt god som vanligt! och man rullade fram i vanlig ordning efter middag med dem. :D
Kan inte vara nog tacksam att ha dem som vänner. Vi har så roligt ihop. Även när vi egentligen inte gör något speciellt. Vi bara är. som det ska vara! Gillar skarpt att grabbarna hittat varandra. Ja nä slut med blödmela. nästa......

Vi åkte upp till Borlänge tillsammans med halva jordklotets befolkning på lördagen. Maken skulle minsann agera tomte och köpa julklappar!?! Har väl aldrig hänt att han vill åka upp frivilligt.... Vi mötte upp mina paranteser och åt lite lunch, och sedan var vi på julklappsjakt igen.
fick även tvinga till mig en tripp till Ikea för att handla kronljus som var helt slut på mitt lager. Går åt sanslöst mycket ljus just nu. Men största anledningen till att vi åkte upp var för att vi skulle prova sängar. :)



Kan meddela att det är inte optimalt att provlägga sig i sängar när ryggen är trasig. Hoppas att det blir bra till slut detta. Huvva!

Kvällen tillbringades lungt hemma. Tittade på film och bara va. Gottade mig alldeles för mycket i gosaker. MÅSTE SLUTA!!! Gaah!

Jag fick en sovmorgon som aldrig förr. Vakna av mig själv vid 11 och hade huvudvärk och ryggen ska vi inte ens prata om. Men väl på fötter så gick det ganska bra! Det blev en helt vanlig söndag. Städa, handla och plocka.
Fick även tråkiga nyheter på söndagen. Eller mer chockbesked och jag är ganska så förbannad, ledsen och besviken på hur människor fungerar. Jag är förvånad hur lätt det är att förstöra för en annan medmänniska. Fast ändå inte, jag är fullt medveten hur människor kan vara men varför ska det alltid vara de man minst misstänker? Jag tycker att samhället har för lite hjälp och stöd för folk i nöd. Tragiskt och frustrerande. Jag önskar att jag kunde göra något och mer för att hjälpa. Hade jag kunnat hade jag hjälpt till utan att ens tänka på det! <3, jag är stolt över hur stark du är även om du inte tror och känner att du är det själv.

INTE fick jag upp nån Gran denna helg heller. Får nog lov att ta upp plastgranen iaf! *suck* Men jag skyller på min rygg. Hade jag varit helt frisk i ryggen hade det verkligen sett annorlunda ut! Så det får lov att bli plastgranen i år igen med samma tråkiga deko i år IGEN. Är faktiskt förvånad hur lite julgranskulor det finns i år? Tycker jag har sett mängder av det åren innan och nu hittar jag inte det alls. och när jag väl hittar något blir jag för dumsnål tycker att det kostar alldeles för mycket. men men...

Om jag ska hitta nån julkänsla i mig själv så måste granen upp så är det bara. Även om det inte alls blir som jag planerat det. Jaja man kan inte få allt här i livet! Jag får koncentrera mig på flytt och nytt hem nytt liv istället.

XoXo Mela


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar