måndag 21 oktober 2013

Ska jag heala dig.......

Hur kommer det sig att jag omringat mig med dessa spirituella human beings? 

Det är ABSOLUT inget fel på dem. Tro inget annat.  Men jag som person tror inte på det där med spöken  och  det andliga eller yoga dravvlet som mina kära omkring mig gör. 

Måste vara för att jag är en av de få som är lyckligt lottad att ha dem i mitt liv kan tänkas. För dom healar mig och sänder kärlek på håll utan min vetskap. 

Igår befann jag mig på en scrapbooking mässa. Hjälper en deltagande butik, under mässorna som butiksbiträde i övrigt som DT. Till saken hör att ägaren är en "synsk" kvinna som ser en tant hemma hos mig. Och är på högsta grad mottaglig för andligheten.  Sedan har vi min bättre hälft andypad som även hon har samma roll som mig under mässorna och hon är yoga guru. Vi snackar energi och annan utstrålning och Vafan allt det där handlar om.

Och så har vi mig...... i mitten där..... inte så att jag vill låta negativ eller råka utstråla nått som kan få min aura för alltid bli mörk av. Men wtf?

Jag hade skallebank från helvetet igår. Migrän anfall var äckligt nära.  Jag tog värktablett efter värktablett och inget hjälpte.  Då frågar en.

-vill du att jag ska heala dig?
-jag tittar på henne som hon frågat mig det dummaste jag hört. 
-inte det nähä ok.

Några minuter senare.
-Grimaserar och har JÄVLIGT ont.
-vill du att jag ska heala dig? *igen*
-jag himlar antagligen med ögonen och skakar kraftigt på huvudet, det gör fasiken ännu mer ont. Dumt. 
-tredje parten skrattar högt och brister ut att det där får man göra när Mela inte vet om det. ....

-???????? ←me.

-jag sänder henne kärlek och energi på håll utan att hon vet om det.  Och sen var det nått mer sånna där konstiga ord som hör till deras värld.
Ja ok..jag kan ha....möjligtvis så..... ja Jag slutade lyssna där..

Lite varm i hjärtat blir man ju, att jag har vänner som faktiskt bryr sig om mig. 
  Och det jag inte vet lider jag ju inte av.
Har klargjort tydligt till mina tjejer att jag inte är intresserad osv. Och dom respekterar mig likväl som jag respekterar deras åsikter och tro.

Nä min huvudvärk gick inte över. Inte förrän jag kommit hem, fått i mig mat, vilat och tagit ytterligare en värktablett till. Så om dom heala mig så hjälpte det inte där och då. Men vet en sak.  Jag älskar er.  Ändå. 

För du min vän du är det bästa som hänt mig.  Utan dig vore jag vilsen och tom.  Världen hade varit lite gråare.  Och jag kommer för alltid vara tacksam över den tiden du finns vid min sida. Du är min bästa vän. Bästa finaste underbaraste vän och själsfrände. :) *ja ok det där med att hon är min själsfrände jag kanske tror lite men inte på samma sätt.*

XoXo Mela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar