tisdag 15 oktober 2013

Diciplin tack!

Just nu funkar inte mycket. Jag fuskar med maten och jag tränar inte och motivationen ligger på minus.

Jag har istället gått igenom mina scrappsaker och sorterat dem snyggt i diverse plast backar och andra förvaringslådor. Allt ligger på sin plats nu.
Trappan har fått mindre saker under sig och det tackar städtanten för. Det tog nästan en hel vecka. Massor av timmar. 

Garderoben i hallen har också fått sig en organisering. Där hade sommaren blivit inkastad som handgranater och kaoset var ett faktum.  Så jag kavla upp armarna och gick in med bestämda steg och tankar om fred som churchill. Även där finns nu förvaringslådor (min armé) som håller sommaren instängd till bättre väder.  Så jag har ju knappast suttit i soffan och blivit soffpotatis bara för att jag blivit förkyld.

Har så sjukt mycket städning och rensning kvar.  och nu har dippen kommit.  Nu finns inte ens känslan av att upprätthålla fredsavtalet med kaoset längre.  Tooo many things.  Vill kasta allt.

Bara så jag slipper ta hand om det.  Hur kommer det sig att jag lyckas samla på mig så mycket ting och hur kommer det sig att dessa ting likt skadedjur förökar sig och tar över hemma? Kaos.  Ren kaos.  Ja för mig alltså.  Önskar mig ett extra dygn på dygnet Tack. 

Och när du ändå håller på och att skaffa fram tiden så kan du ju kasta in lite ork och livslust oxå. *Klickar med munnen och fejkskjuter med fingrarna* thanks!

Jag hatar att vara pedant och jag sket i att vara pedant under nästan hela 2013. Ja alltså fram till nu . T-pains "sjukdom" tog allt jag hade att ge under sin tid som regerare. Nu när den abdikerat och livet har sakta kommit tillbaka till mig så har även min städmani kommit.

 Nu snackar vi inte om den vanliga städningen såsom dammsuga och det där tjafset. Nä vi pratar om oreda bland saker och ting.  Kläder som inte ligger i snygga högar.  Småkrafs som ligger här och där.   Matlådor som mer eller mindre kastats in än radats upp kindofstuff... de är vad vi snackar om. Vart jag än vrider och vänder mig hemma finns den där. Oredan. 

Hunting me..........!

Så det är vad jag gör/gjorde.... När jag inte jobbar.....

De sista kvällarna har gått åt min project life planering.  Skriva ut kort.  Vecka för vecka. Har redan betat av sisådär 100 st 10*15 kort och har inte ens kommit halvvägs.  *suck* jag undrar vad som tar slut först.  Färgen i skrivaren eller mitt tålamod!?!

Det är en vacker höst vi har iaf.

Over & out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar