fredag 4 november 2016

Spökvandring

Ledig från jobbet! Stämt träff med Leo som behöver prata av sig. Och jag med för den delen. Vi tog en fika i Nacka strand. Härligt med lediga dagar.





Jag fick sedan äran att hjälpa henne bygga ihop hennes soffa. Läs jag fick ensam bygga soffan. Stolt var jag efter detta för jag klarade det galant. 😊







Kvällen skulle Jonas planera. Ja det var  så jag sa när jag åkte hemifrån. Så jag får ett samtal där en mystisk Jonas frågar om vi kan vara i gamla stan till 18 tiden. Stressigt värre kastar jag mig in inbiten åker hem snabbsminkar mig och är färdig på 5 min. Vi går till bussen. Jag fick inte veta vad vi skulle göra men jag hade mina misstankar om första delen iaf.


Vi anländer till Gamla stan, jag frågar om det är spökvandring och det var det. Nåt som står på vår gemensamma bucketlist. yay. Det var isande kallt och mörkt, utmärkt för lite spökvandring!





 


 

 
Spännande historia vi har ändå. Det var många barn med på turen och dom var frågvisa haha men det var bara charmigt. Guiden var humoristisk ordvitsarna bara flög genom luften. Roliga inslag i berättandet som utfall mot gruppen och utse personer och låta dem medverka i berättelserna.

När den turen var avklarad gick vi till Vapiano (nästa på vår bucketlist) Maten var sådär (denna gång var det faktiskt inte så bra) men det gjorde inte så mycket. Ett glas rött och dessert fick det också bli. Här är Jonas mystisk. Han chattar med någon men jag får inte veta vem.


 
 
 

Vi gick vidare till en liten, nu menar jag MINILITEN pub i gamla stan och framför mig i kön in börjar jag se bekanta ansikten. Där står Mamma och pappa med deras vänner Från Hedemora samt deras son Koffe ( barndomsvän till oss)  och bror P!! Suprise!! Vi var där en liten stund sedan gick vi vidare till en irländsk pub, lyssnade på trubadur och drack irish coffe. Mycket trevligt! Rolig kväll!
 
 
 
 
 
Tack älsklingen för en fin kväll!



XoXo Mela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar