söndag 17 maj 2015

I nya vänners lag!

Vilken underbar helg det blev! :D

Jag tog mig över till grannen och vi drack inte mindre än 1 och en halv flaska vi och klockan blev strax efter ett innan jag kom hem. skratta och prata så tiden bara försvann. Underbara M.

Dagen efter vaknar jag vid tolv tiden. Panik. Jag som ska iväg och göra saker. Suck kastar mig ner till Ica Maxi handlar och hämtar paket. Sedan vidare till mamma och pappas bil. Vi tog oss till huset och började mäta och planera inför renovering.

Sedan var det bara att kasta sig in i bilen igen och vidare till Märsta där väntade en underbar familj. familjen Zubier även kallad zubborna. Japp skojar inte!! de väntade där på mig iaf. Tidigare hade jag bara träffat H. En vän till MrD. Som flyttat till sthlm. Sist jag träffade honom var middagen i djungeln. han som var boende där... vilken underbar familj och OJ vad bortskämd jag blev.

Förrät: Toast skagen
Huvudrätt:
Grillad Entrecote
Baconlindad sparris
Rödvinsreducering
Bearnaise både chili och vanlig hemgjord.
Mandel Potatis gratäng.

Majskolv
Dessert: Banoffeepaj med daim tillsammans med en trippel espresso. 

och andra förfriskande dryck i mängder.

vi spelade pinsamhetsfaktorn (pinsamhetsspelet) Galet roligt! Hahahaha
jag blir så glad i hjärtat av att veta att dessa fina människor finns i mitt liv och trots att jag är en (nästan) främling tog emot mig som en familjemedlem och jag kände mig verkligen hemma. Vi skrattade så att jag tror vi förlängde våra liv dubbelt. så mycket humor och kärlek.
Vi kom inte i säng för efter kl 3 på natten och jag hade svårt att somna in. jättemysko, kan bero på den där trippel espresson kanske :P

Jag var inte jättekaxig när jag klev upp några timmar senare... :S

Jag hoppas på MÅNGA fler ggr och jag längtar redan efter Zubbans mat.. IGEN,,,,,

På vägen hem hämtade jag upp något som jag fick infall under veckan med. Jag skulle på återkoll för ytterligare ett par misslyckade linser och var RIKTIGT trött på mina trasiga glasögon. SÅ jag köpte mig nya... och dom var klara till lördagen och jag hämtade upp dem på söndagen efter att ha varit hos Zubborna..

Känns sjukligt annorlunda men jag ville ha förnyelse. så jag ska INTE klaga och det gör jag verkligen inte heller!







 Är riktigt nöjd och väldigt ovan än så länge. I övrigt så det ganska så bra just nu. Lite extra saknad av vissa finisar.

XoXo  Mela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar