tisdag 5 maj 2015

Det är i motgångar man inser hur stark man är

Just nu pågår det saker i mitt liv som jag inte trodde att jag skulle behöva få vara med om. Men man är ju aldrig säker. Allt kan förändras. Allt kan hända. Just nu tänker jag inte skriva ut exakt vad det är som händer men det kommer tidsnog. När allt är klart.

känner lite i det här skedet att det borde få vara nog med motgångar för min del nu. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Det bara rasslar in tråkigheter och motgångar hela tiden.. Men det händer mycket bra saker med självklart. Man börjar ju fundera på hur mycket mer ska jag orka? Jag hinner knappt landa för det kommer nya saker hela tiden.

I det här läget har vänner stigit fram och visat att tillsammans klarar jag allt. Vänner från oväntade håll. Vilket gör mig riktigt glad. Men det gör mig även lite ledsen. Lite ledsen att personer som jag förväntade mig skulle vara stöd inte är det! eller de känns inte som det. Innerst inne vet jag att de finns där för mig!

Igår var en riktigt jobbig dag. Jag behövde prata ur mig allt som händer just nu. Jag behövde ventilera och få spy lite galla bearbeta det som händer. Till en viss del fick jag det. som sagt inte med dem jag trodde skulle vara där. Men de som faktiskt fanns där de tackar jag med hela mitt hjärta. Tack för att ni lyssnar,  Tack för att ni frågar frågan -hur mår du?.. vad kan jag göra för dig?  eller att ni säger -jag finns här för dig.  För dom små orden hjälpte mig, hjälpte mig att ta mig vidare i tankesättet och försöka se ljuset i det som händer!

Idag fortsatte det, de där stödet. och ytterligare en oväntad vän fanns där. han skrev så här till mig idag.

You have you´r friends beside you, with friends you can overcome anything life throws at you!

och han har så jävla rätt!

Även om jag alltid yrkat på att ensam är stark så är det precis så det är. Det här kan ses som en slags dubbelmoral det är jag fullt medveten om. Jag tycker fortfarande att i slutändan så är man ensam och i det beslsutet bör man vara stark. Men jag anser även att man tillsammans med sina vänner kan övervinna allt.

Jag ser saker lite mer positivt idag. Nu ska jag hoppas på det bästa och försöka göra det bästa av situationen. Men det är vare sig enkelt eller roligt!

over and out....M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar