tisdag 28 mars 2017

Salig röra.

Hej hopp!

Här har det hänt grejer sen sista inlägget. Så jag tänkte jag skulle uppdatera lite, det kommer i en salig röra och med lite hopp fram och tillbaka i nutid och dåtid.


Jag och mr J har inte gjort det enkelt för oss. Vi har haft tuffa perioder och den brutala sanningen är att vi faktiskt varit på väg till skilda vägar. Flera gånger.  På något vis har vi alltid valt att fortsätta kämpa. Kasta oss in i nya äventyr. På gott och ont. Det är jag glad för idag.
 

Ett av de äventyren är ProjektEdö. Efter en väldigt jobbig resa i kärleken valde vi att ta nya steg och köpa oss ett nytt hem. Bland det värsta och bästa jag någonsin gjort. Det kommer mer info om ProjektEdö i ett senare inlägg. Men det var ett steg mot ett bättre samliv.


Under denna tid så har jag lyckats att gå in i väggen. Snarare köra i maxfart med en lastbil rakt in i en betongvägg och ett stup för att förklara lite närmare. Både psykiskt och fysiskt krävande. Ryggproblem och inflammation i muskler, kommunikations svårigheter med mr J, och en tonåring som gör livet ännu mer miserabelt.



Det finns mycket kvar att jobba på, vi är i fas med mycket och tar tag i det som behövs här och nu. Det är ändå det som är viktigast. 


Själv är jag mycket bättre. Fortfarande ont i ryggen men det är med hjälp av naprapat på väg att bli som vanligt igen. Den psykiska ohälsan gick från minus till plus bara genom att äntligen ha flyttat pratat med J och all den hjälp jag fått av de viktigaste och finaste vännerna som finns. Utan er skulle jag inte klara den här världen. Ni är så viktiga, fantastiska och underbara, jag älskar er. 



Nu är det dags att ta tag i min buckelist. Den ska utökas och bockas av. Jag ska ta med alla små saker som andra kanske ser som en självklarhet i vardagen. Och jag ska arbeta mot ett mål att utföra dem. 

Jag ska nu jobba på att bli en bättre mamma, sambo och vän. Ska jobba på att göra mig frisk och stark. Glad lycklig och aktiverad. Inreda vårt nya drömhem och hitta hem. Mot nya äventyr i livet. 



XoXo Mela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar